بدنسازی فیتنس چاقی لاغری

بدنسازی فیتنس چاقی لاغری

نسخه ۷
۱۰۰
نصب فعال
ورزش و تغذیه سالم
دسته
۳
مگابایت
حجم

BMI چیست؟


شاخص حجم بدن (Body Mass Index = BMI) فرمولی است که توسط آماردان بلژیکی ، آدولف کتلت (Adolphe Quetelet) توسعه یافت.BMI در واقع مرجعی برای نشان دادن میزان حجم بدن می باشد و دقیق ترین معیار جهانی چاقی است.با استفاده از این مقیاس می توانید متوجه شوید که آیا دچار کمبود وزن هستید ، اضافه وزن دارید و یا اینکه طبیعی هستید!


 


میزان چربی بدن و اضافه وزنتان را محاسبه کنید


بهترین راه برای اینکه تشخیص دهیم یک فرد چاق است یا نه چیست؟ این سئوالی است که شاید جواب آن خیلی ساده باشد و بگوید از روی ظاهر فرد می توان به این نتیجه رسید. بله درست است، اما ما فقط می توانیم افراد خیلی چاق را به این شکل تشخیص دهیم. اما اگر فردی در معرض چاقی باشد چطور؟


 


معیار چربی بدن


درصد چربی بدن به سن و جنس وابسته است. معمولا" چربی بدن بانوان نسبت به آقایان بیشتر است، چون که بدن زنان برای زایمان و عملکرد هورمون ها به چربی بیشتری نیاز دارد. بنابراین زن و مرد هم سن، درصد چربی متفاوتی دارند. بعضی از معیار های عمومی درصد چربی بدن در ادامه آمده است.


 


اندازه‌های ایده آل عضلات کدامند؟


بیایید ببینیم که اندازه‌های ایده‌آل برای یک بدنساز معمولی کدام است


بعنوان مثال استیو ریوز، که بعنوان یکی از متوازن ترین و زیباترین بدنسازان در تمام ادوار شناخته شده است، با استانداردهای امروزی، بزرگ و تنومند نیست.


ریوز اغلب در مورد اندازه‌های ایده آل می‌نوشت، و همیشه برای کامل شدن در این زمینه در حال تلاش بود. یکی از معیارهای او برای نسبت‌های ایده‌آل، داشتن اندازه‌ی دور بازو، عضله‌ی ساق پا و گردن یکسان بود!


اندازه‌های مورد نظر استیو ریوز از این قرارند:


بازوها = ۴۷ سانت


عضله ساق پا = ۴۷ سانت


گردن = ۴۷ سانت


ران ها = ۶۹ سانت


سینه = ۱۳۷ سانت


دور کمر = ۷۶ سانت


ریوز در کتابش بنام «بدن کلاسیک»  اطلاعات و فرمولهایی را بکار برده که در تدوین این برنامه بکار رفته

logo-enamad logo-samandehi