خوش اخلاق شو

خوش اخلاق شو

نسخه ۱.۰
۵۰
نصب فعال
سبک زندگی
دسته
۳
مگابایت
حجم

 روشهای مبتنی بر احساسات و عواطف
اگر نمی‌توانید مشکل مربوط به احساس ترس را حل کرده یا آن را تشخیص دهید، در این صورت بهترین راه‌حل، تمرکز بر تغییر احساسات منفی‌تان است. به‌طور مثال سعی کنید که یک هدف به سرعت قابل دسترس را تعیین کنید که بتواند موجب تقویت روح‌تان با یک موفقیت کوچک باشد.
تمیزکردن کمد و قفسه‌ها، جمع و جورکردن وسایل و فایل‌های روی میزتان و یا نوشتن نامه به کسانی که خیلی وقت است از آنها خبر ندارید. انتخاب بعدی می‌تواند تحرک و فعالیت باشد. در مطالعات مربوط به تعدیل و تنظیم خلق و خو، ورزش و تحرک بدنی مستمر، تنها راهکار موثر برای از بین بردن احساسات بد است.
به‌طور مثال مطالعات گوناگون این مساله را تایید می‌کند که فعالیت‌های آیروبیک مانند پیاده‌روی یا تند راه رفتن به‌طور قابل‌توجهی موجب بهبود حالات خلقی می‌شود. اگرچه انسان وسوسه می‌شود تا هنگام کسالت و بی‌حوصلگی خود را از سایرین دور کند اما بهتر است که این کار را به تعویق بیندازد.
تحقیقات یادآور می‌شوند که ایده‌ خوبی نیست که وقتی احساس بی‌حوصلگی می‌کنید، عبوس و ترشرو شوید بلکه وانمود کنید که اوضاع عوض شده ولی وقت‌تان را با سایرین بگذرانید، زیرا دوستان شما اغلب می‌توانند به بهبود حالت شما با ارائه نقطه نظرات خود کمک کنند. اما هنگام در کردن فرد مناسب، احتیاط کنید زیرا ممکن است احساساتتان به‌جای بهتر‌شدن، از آن چیزی که هست، بدتر شود.
یکی از روش‌های تقویت حالات خلقی این است که ذهن‌تان را نسبت به مشکل ببندید اما نه اینکه در رفع آنچه غلط است نکوشید و توجه داشته باشید که این راه فقط تاحدی موفق است. کارهای ساده (به‌طور مثال تماشای تلویزیون یا مطالعه) فقط به‌صورت موقت عمل می‌کنند، بنابراین به‌نظر می‌رسد فعالیت‌هایی که موجب درگیرکردن قوه تخیل می‌شوند، اثرات بهتری داشته باشند.

logo-enamad logo-samandehi