قدرت عادت

قدرت عادت

نسخه ۱.۱
رایگان
با پرداخت درون‌برنامه‌ای
۱۰۰
نصب فعال
کتاب‌ها و مطبوعات
دسته
۱۴
مگابایت
حجم

اپلیکیشن قدرت عادت، برگرفته از کتابی به همین نام است.
کتاب قدرت عادت باوجود زمان اندکی که از انتشار آن می‌گذرد، موفق شده است عناوین زیر راکسب نماید:
•     ازجمله پرفرو‌ش‌ترین‌ کتاب‌های سایت آمازون
•    قرار گرفتن به‌مدت 62 هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های کتاب‌ها از نگاه روزنامه نیویورک تایمز  
•    کسب عنوان « تأثیرگذارترین کتاب‌ها برای مدیران » از طرف دانشگاه هاروارد
•   کسب  جایزه پولیتزر برای نویسنده آن‏ (چارلز داهیگ)

چارلز داهیگ در این کتاب به علمی اشاره می کند که در پس آن پرسش و چرایی درباره کارهای مختلف وجود دارد. در این کتاب وی تحقیقات علمی و اجتماعی را ترکیب کرده و می‌نویسد عادت‌ها با الگویی روان‌شناختی به نام «حلقه عادت» شروع می‌شوند که سه فرآیند جداگانه دارد. ابتدا نشانه یا انگیزه (سرنخ) وجود دارد که به مغز شما می‌گوید وارد مرحله اتوماتیک نسبت به رفتار خاص شود. پس از آن، مرحله معمول یا روزمرگی (روتین) قرار دارد و مرحله سوم، پاداش است؛ چیزی که مغز شما دوست دارد به یادآوری آن کمک کند و حلقه عادت شکل می‌گیرد‏.‏
تمرکز کتاب بر نحوه شکل گیری عادت‌ها در افراد، اثرگذاری و اثرپذیری از آن‌ها و نیز کاربردهای سازمانی و اجتماعی آن است.

خواندن این کتاب، صرف‌نظر از رشته و شغلتان، اکیداً توصیه می‌شود.‏
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کتب و مجلات رایگان به وبسایت نشر نوین   مراجعه کنید.

از مقدمه کتاب:
او شرکت‌کننده مورد علاقه دانشمندان بود.
لیزا آلن، آن‌طور که پرونده‌اش نشان می‌داد، سی‌وپنج‌ساله بود، از شانزده‌سالگی سیگارکشیدن و مشروب‌خوردن را شروع کرده بود، و بیشتر عمرش را با چاقی مفرط دست به گریبان بود. زمانی، در بیست‌وچندسالگی شرخرها مرتب به دنبال او بودند تا 10,000 دلار بدهی‌اش را بپردازد. در یک رزومه قدیمی او عنوان شده بود که طولانی‌ترین کارش کمتر از یک سال طول کشیده است.
باوجود این، زنی که آن روز روبه‌روی محققان نشسته بود، لاغر و خوش‌اندام و پرطراوت بود و پاهایش همچون پاهای دوندگان ورزیده بود. او ده سال از عکس‌هایی که در پرونده‌اش قرار داشت جوان‌تر به‌نظر می‌رسید و به‌نظر می‌آمد از تمام افراد توی اتاق بیشتر قادر به انجام کارهای فیزیکی است. لیزا بر طبق قدیمی‌ترین گزارش در پرونده‌اش هیچ بدهی قابل توجهی نداشت، مشروب نمی‌خورد، و سی‌ونهمین ماهی بود که در یک شرکت طراحی گرافیکی کار می‌کرد.
یکی از پزشکان از او پرسید: «آخرین باری که سیگار کشیدی کی بود؟» و این نخستین سؤال از فهرست سؤالاتی بود که لیزا هر بار که به این آزمایشگاه می‌آمد به آن‌ها جواب می‌داد. 
او گفت: «تقریباً چهار سال پیش، و من 27 کیلوگرم وزن کم کرده‌ام و از آن زمان در یک دوی ماراتن شرکت می‌کنم.» لیزا همچنین تحصیلات فوق لیسانس را شروع کرده و یک خانه خریده بود. مسیر پر از رویدادی را پشت سر گذاشته بود. 
دانشمندان داخل اتاق شامل عصب‌شناسان، روان‌شناسان، متخصصان ژنتیک و یک جامعه‌شناس بودند. در عرض سه سال گذشته، با بودجه دریافتی از طرف مؤسسات ملی سلامت، آن‌ها لیزا و بیش از 24 فرد دیگر را که سابق بر این سیگاری و به شدت پرخور بودند، مشکل مشروب‌خواری داشتند، معتاد به خرید کردن بودند و همچنین افرادی با عادت‌های مخرب دیگر را مورد بررسی قرار داده بودند. همه این شرکت کنندگان یک نقطه مشترک داشتند: آن‌ها در مدت زمان نسبتاً کمی زندگی‌شان را از نو ساخته بودند. دانشمندان می‌خواستند بفهمند که آنان چگونه این کار را انجام داده‌اند...

محتوی:
پیشگفتار  -  درمان عادت
بخش اول  -  عادت های اشخاص
    فصل اول  -  چرخه عادت؛ عادت‌ها چگونه کار می کنند
    فصل دوم  -  مغز مشتاق؛ چگونه عادت های جدید ایجاد کنیم!
    فصل سوم  -  قانون طلایی چرخه عادت؛ چرا دگرگونی اتفاق می‌افتد


بخش دوم  -  عادت‌های سازمان های موفق
    فصل چهارم  -  عادت‌های زیربنایی، یا تصنیف پاول اونیل؛ چه عادت‌هایی بیشتر از همه اهمیت دارند
    فصل پنجم  -  استارباکس و عادت موفقیت؛ وقتی که قدرت اراده خودکار می شود
    فصل ششم  -  قدرت یک بحران؛ چگونه رهبران از طریق حوادث، عادت ها را ایجاد و طراحی می کنند
    فصل هفتم  -  «تارگت» چگونه پیش از آن که شما کاری کنید، می‌داند چه می‌خواهید؛ چگونه کمپانیها عادت‌ها را پیش‌بینی (و دستکاری) می‌کنند


بخش سوم  - عادت‌های جامعه
    فصل هشتم  -  کلیسای سدل بک و تحریم اتوبوس مونتگومری؛ جنبش ها چگونه رخ می‌دهند
    فصل نهم  -  نورولوژی اراده آزاد؛ آیا ما مسئول عادت های خود هستیم؟
        
راهنمای خوانندگان برای استفاده از این ایده‌ها

logo-enamad logo-samandehi