شرایط استفاده از خدمات

متن پیش رو توضیحی دربارهٔ شرایط استفاده از برنامه و وب‌سایت کافه‌بازار به آدرس cafebazaar.ir و تمام خدمات و سرویس‌های ارایه شده از طریق آن است.

استفاده از خدمات ما، به این معنی است که با این شرایط موافقت کرده‌اید. لطفا برای آشنایی با شرایط استفاده از کافه‌بازار این سند را مطالعه کنید و چنانچه سؤالی برایتان پیش آمد خوشحال می‌شویم با ما تماس بگیرید.

شرایط لازم

محدودیت سنی: برای ایجاد حساب کاربری و استفاده از خدمات خرید از طریق بازار لازم است بالای ۱۸ سال داشته باشید. اگر زیر ۱۸ سال دارید، لطفا از والدین یا قیم قانونی خود بخواهید حساب کاربری ایجاد کنند و بر فعالیت شما نظارت داشته باشند.

نیازمندی‌های اولیه کاربری: برای استفاده از سرویس‌های ما، به دستگاهی نیاز است که نرم‌افزاری سازگار و دسترسی به اینترنت فعال داشته باشد. این دو عامل بر کیفیت عملکرد و نحوه ارائه سرویس‌های کافه‌بازار تأثیر می‌گذارند. بازار در حال حاضر تنها روی موبایل‌های اندرویدی فعال است و امکان ارائه برنامه روی وبسایت یا سایر گوشی‌ها را ندارد.

هزینه استفاده: کافه‌بازار برنامه‌ای رایگان است و شما برای نصب و استفاده از این برنامه روی دستگاه خود، متحمل هیچ هزینه‌ای نخواهید شد. اما برای دسترسی به خدمات آن نیاز به اتصال به اینترنت است. به همین دلیل ممکن است شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت از شما بابت استفاده از اینترنت هزینه‌ دریافت کند. همچنین در صورتی که بخواهید از برنامه‌های غیررایگان موجود در بازار یا یک گزینه غیررایگان در یک برنامه رایگان استفاده کنید، لازم است نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام کنید.

کاربران بین‌المللی: تمامی برنامه‌های موجود در بازار روی سرورهایی در داخل ایران نگهداری می‌شوند. امکان استفاده از بازار در خارج از ایران وجود دارد اما تشخیص موانع حقوقی و قانونی استفاده از خدمات بازار در کشورهای دیگر بر عهدهٔ خود کاربر است و بازار در این زمینه مسئولیتی ندارد.

خرید از کافه‌بازار

  • سعی کرده‌ایم تمامی جوانب یک پرداخت ایمن روی موبایل را در نظر بگیریم. از این رو همه‌ٔ اطلاعاتی که در زمان پرداخت وارد می‌کنید، در درگاه بانکی وارد می‌شوند و به هیچ‌عنوان در بازار ثبت یا ذخیره نخواهند شد و صرفا از طریق درگاه بانکیِ مورد استفاده، قابل پیگیری خواهند بود.

  • برای خرید و استفاده از محصولات غیررایگان کافه‌بازار، لازم است حساب کاربری ایجاد کنید. تمامی شرایط خرید و فروش محصولات در بازار از قانون جاری در کشور پیروی می‌کند.

  • اگر می‌خواهید از برنامه‌های فروشی عرضه‌شده در بازار استفاده کنید، باید ابتدا هزینۀ تعیین شده را بپردازید. تمامی قیمت‌های درج‌شده در سایت به‌روز هستند. قیمت یک برنامه‌ برای خریدار آن همیشه ثابت خواهد بود و تغییر قیمت‌ها شامل خریدی که یک بار ثبت و انجام شده است نمی‌شود.

  • در خرید‌های درون برنامه‌ای، سرویس مورد نظر به طور مستقیم از توسعه‌دهنده خریداری می‌شود. بنابراین آگاهی از شرایط استفاده و قوانین و مقررات تعیین‌شده از سوی توسعه‌دهنده و رعایت آنها ضروری است. همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارائه خدمات خریداری نیز با توسعه‌دهنده است.

  • به‌روزرسانی برنامه‌ها که معمولاً ایرادهای قبلی را برطرف می‌کند، به رایگان از بازار قابل دریافت خواهد بود.

می‌توانید برای مطالعهٔ سؤالات متداول مربوط به پرداخت در کافه‌بازار به این صفحه مراجعه کنید.

حساب کاربری کافه‌بازار

برای استفاده از برخی سرویس‌ها و دسترسی به تمامی خدمات کافه‌بازار، لازم است حساب کاربری ایجاد کنید که مستلزم این است که بالای ۱۸ سال داشته باشید.

برای ایجاد حساب کاربری در کافه‌بازار ثبت یک آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه ضروری است. می‌توانید نام کاربری را به دلخواه انتخاب و نظرات خود را دربارۀ برنامه‌ها با همین نام ثبت کنید اما در صورتی که نام کاربری شامل موارد زیر شود، نظر کاربر نمایش داده نخواهد شد:

  • حاوی اطلاعات تماس با کاربر باشد -از جمله شماره تلفن و ایمیل، آدرس سایت و تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی-

  • شامل الفاظ رکیک یا توهین‌آمیز باشد.

  • برنامه یا سایت‌های دیگر را تبلیغ کند.

در نظر داشته باشید مسئولیت خرید‌ها، دانلود‌ها، جستجو‌ها و به طور کلی تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری هر کاربر صورت می‌گیرد بر عهده شخص اوست و بازار هیچ مسئولیتی در این‌باره ندارد.

به همین دلیل لازم است در حفظ حساب کاربری خود، تمامی موارد امنیتی را رعایت کنید. برخی از این موارد را برمی‌شماریم:

  • از دستگاه‌های متفرقه وارد حساب کاربری خود نشوید.

  • ایمیلی را که با آن حساب کابری ساخته‌اید واگذار نکنید.

  • به محض تغییر شماره تلفن همراه، شماره جدید را در حساب خود ثبت کنید و پیش از تغییر، شمارهٔ قبلی را واگذار نکنید.

هر زمان که متوجه استفادهٔ غیرمجاز از حساب کاربری خود در بازار شدید، حتماً با ما تماس بگیرید.

حریم خصوصی

سیاست‌نامه حریم شخصی کاربران کافه‌بازار، که در این بخش قابل مشاهده است، رویکرد کافه‌بازار را در این‌باره به صورت شفاف توضیح می‌دهد. این سیاست‌نامه بخشی از شرایط استفاده از سرویس‌های کافه‌بازار را تشکیل می‌دهد.

محتوا

تمامی متون، طرح‌های گرافیکی، رابط کاربری، رابط بصری، عکس، علائم تجاری، کد‌های برنامه و در مجموع "محتوا"، از جمله ساختار، انتخاب، هماهنگی، بیان و تنظیم مطالب و محتوای موجود در سایت و برنامه متعلق به کافه‌بازار است. استفاده از سرویس‌های کافه‌بازار و محتوای آنها، هیچ‌گونه حق مالکیت مادی و معنوی برای کاربر به وجود نمی‌آورد. کاربران فقط در صورت رضایت دارندگان سرویس‌ها یا به‌ واسطۀ قانون، مجاز به استفادهٔ مالکانه از آنها هستند. بنابراین هرگونه استفاده از لوگوها و نماد تجاری سرویس‌ها بی‌اجازۀ مالک ممنوع است.

محتوای محصولاتی که در کافه‌بازار منتشر می‌شوند متعلق به کافه‌بازار نیست و مسئولیت حقوقی آنها کاملا با توسعه‌دهندگان است. در کافه‌بازار محتوا معمولاً بازبینی می‌شود تا مغایر با قانون و خط‌ مشی‌های کافه‌بازار نباشد اما گستردگی و تعدد محصولات همیشه این امکان را نمی‌دهد.

ثبت نظر در بازار

ثبت نظر در صفحۀ اپلیکیشن‌های موجود در بازار در هر زمان امکان‌پذیر است. این نظرات حداکثر ۴ ساعت پس از ثبت آن، مورد بررسی قرار خواهند گرفت اما نظراتی که این موارد را شامل شوند، تایید نخواهند شد:

  • استفاده از الفاظ رکیک

  • تبلیغ به نفع یا علیه برنامه‌ها یا توسعه‌دهنده‌ها در بخش نظرات برنامه‌های دیگر

  • هر نوع محتوای متناقض عرف جامعه

  • نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران

  • توهین به مقدسات، مقامات، اشخاص و قومیت‌ها

  • هرگونه تبلیغات

  • درج لینک و آدرس سایت‌های دیگر

  • تشویق دیگران به رای دادن به یک برنامهٔ بخصوص و لایک جمع کردن

  • درج شماره تلفن، ایمیل و اطلاعات تماس به عنوان نظر

  • درج نام کاربری افراد در سایت‌های مختلف مانند آی‌دی تلگرام و ...

  • درخواست و دعوت به چت

  • درخواست فیلتر‌شکن و وی‌پی‌ان

  • درج نظرات غیر‌مرتبط با برنامه

نحوه پایان‌دادن به استفاده از کافه‌بازار

ما به صورت مستمر در تلاشیم که سرویس‌های خود را بهبود بخشیم، در همین راستا ممکن است ویژگی‌ها یا عملکردهایی را اضافه یا حذف کنیم، یا صرفا محدودیت‌های آن را کاهش داده یا محدودیت جدیدی اضافه کنیم و همچنین ممکن است یکی از سرویس‌های خود را به‌طور کامل متوقف کنیم یا به حالت تعلیق در آوریم. تلاش کافه‌بازار اعمال تغییراتی در جهت رضایت کاربران است اما تصمیم به ادامهٔ استفاده از سرویس‌های تغییر یافته با شخص شماست.

اگر تصمیم به عدم استفاده از سرویس‌های کافه‌بازار گرفتید،حتما با ما تماس بگیریدپس از تماس، حساب کاربری شما مسدود می‌شود و دیگر برای هیچ شخص دیگری (حتی کاربر قبلی) قابل استفاده نخواهد بود. اما برخی اطلاعات مانند تراکنش‌های مالی به دلایل قانونی قابل حذف نیست و در کافه‌بازار نگه‌داری خواهند شد.

سلب مسئولیت

ما در تلاش دائمی برای ارائۀ سرویسی دقیق و ایمن هستیم و امیدواریم بتوانیم با برطرف کردن نواقص، رضایت تمام کاربران را جلب کنیم اما جز مواردی که صراحتاً در این سند و اسناد مربوط به شرایط استفاده از کافه‌بازار ذکر شده، هیچ‌گونه تعهدی نسبت به سرویس‌های ارائه شده نداریم.

عواقب تخلف از شرایط

سوءاستفاده از سرویس‌های کافه‌بازار به هر شکل، استفاده از اختلال سرویس‌ها، استفاده از برنامه‌های مخرب و جاسوسی، پس‌دادن غیرمنصفانه محصولات خریداری‌شده، تلاش برای ورود به حساب‌کاربری غیر از روش معمول برای کاربران، استفاده از ربات‌ها و هر نوع روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات سایت، برنامه و محتویات آن از طریق هر سیستم و شبکه، ایجاد اختلال و تحمیل بار اضافی به هر یک از سرویس‌ها و سرورهای بازار ممنوع است و کافه‌بازار درصورت مشاهده چنین فعالیت‌هایی از راه‌های قانونی، مورد را پیگیری می‌کند.

استفاده از سرویس‌های کافه‌بازار در راستای نقض حقوق افراد و قانون جاری در کشور، ممنوع است و کافه‌بازار در این‌باره هیچ مسئولیتی ندارد.

در صورت تخلف از این شرایط کافه‌بازار حساب کاربر متخلف را مسدود می‌کند و مورد را به صورت قانونی پیگیری خواهد کرد.

اگر اقدامات لازم در این راه بلافاصله انجام نشد، به این معنی نیست که تخلفات را نادیده گرفته‌ایم یا از احقاق حقوق مطرح‌شده دست کشیده‌ایم.

تغییرات این سند

مطالب ذکر شده در این سند دائمی نیستند و ممکن است با تغییر در سیاست‌های بازار، دستخوش تغییر و تجدید نظر شوند. در صورتی که این تغییرات مهم باشند، از طریق حساب کاربری به همۀ کاربران اطلاع داده خواهد شد.

نظرات و اطلاعات

سؤالها، انتقادها و پیشنهادهای خود را از طریق ایمیل یا تلفن با ما در میان بگذارید. مطمئن باشید که در اسرع وقت به شما پاسخ می‌دهیم و از نظرات مفید شما در بهبود خدمات خود استفاده می کنیم.

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: اول بهمن‌ماه ۱۳۹۵