فکر بکر

فکر بکر

نسخه ۱.۲.۳
۵
هزار
نصب فعال
تفننی
دسته
۵
مگابایت
حجم

فکر بکر يک بازي رمزگشايي براي دو بازيکن است. اين بازي به صورت امروزي به همراه چندين ميخ در سال ۱۹۷۰ توسط مردخاي ميرويدز، يک رئيس دفتر پست و متخصص ارتباطات، اختراع شد. اما اين بازي شبيه يک مداد و کاغذ بازي ابتدايي به نام گاو نر و ماده بود که به بيش از يک قرن پيش بازمي‌گشت.

روال بازي به اين صورت است که کامپيوتر ابتدا 4 مهره را به صورت تصادفي انتخاب کرده و در پشت قسمت بالايي چيده و روي آن را پوشانده است. حال شما بايد در حداکثر 8 حرکت حدس بزنيد که مهره هاي انتخابي چه رنگي و به چه ترتيبي هستند. دقت داشته باشيد که مهره ها مي توانند تکراري نيز باشند. با لمس يکي از مهره هاي رديف پايين و سپس لمس يکي از حفره هاي رديف مورد نظر  مهره مورد نظر در حفره لمس شده قرار مي گيرد. در صورتي که مايل به تغيير رنگ مهره اي که قرار داده شده هستيد مي توانيد مهره ديگري را از رديف پايين لمس کنيد و بر روي مهره مورد نظر قرار دهيد. پس از پر شدن تمامي حفره هاي رديف فعال، دکمه قرمز واقع در قسمت بالا و سمت چپ صفحه را لمس کنيد تا کامپيوتر به رديف شما امتياز دهد. شيوه امتياز دهي به اين صورت است که تعدادي مهره سياه و يا سفيد در سمت چپ رديف و در حفره هاي کوچک قرار مي گيرد. تعداد مهره هاي سياه نشان دهنده تعداد مهره هاييست که هم رنگ و هم مکان آن صحيح مي باشد. تعداد مهره هاي سفيد نشان دهنده تعداد مهره هاييست که تنها رنگ آنها صحيح مي باشد و مکان آنها اشتباه است. براي مثال 2 سياه و يک سفيد به اين معناست که از چهار مهره شما، 2 مهره داراي هم رنگ و هم جاي درست و 1 مهره داراي رنگ درست ولي جاي اشتباه است و رنگ مهره ديگر نيز اشتباه است. در صورتي که تا رديف هشتم بتوانيد مهره هاي مخفي را به درستي حدس بزنيد (4 مهره سياه در بخش امتياز دهي) برنده بازي هستيد.

logo-enamad logo-samandehi