محاسبه پروتئین بدنساز

محاسبه پروتئین بدنساز

Version 1
+100
Active installs
Sports
Category
289
KB
Size

اگریک بدنساز هستید و همراه تمرین قصد وزن گرفتن و ساختن یک بدن بسیار عضلانی دارید برای گرفتن بهترین نتیجه از مصرف پروتئین در طول روز وعده های پروتئینی خود را تقسیم کنید. بدن ما به ازای هر 2.5 تا 3 ساعت 50 گرم پروتین را متابولیز می کند. بنابراین بسیار مهم است که این میزان پروتئین را بصورت مساوی در وعده های غذائی خود در نظر بگیریم.اپلیکشن محاسبه پروتئین بدنساز براحتی با توجه به تعداد وعده های غذایی میزان پروتئین لازم را برای بدن شما محاسبه می کند.


بعد از آب بیشترین ماده موجود در بدن پروتئین می باشد. پروتئین ها عناصر سازنده بدن می باشند که آنزیمها ، هورمونها ، گیرنده های سلولی، فیبرهای عضلانی، پروتئین فیبرهای پیوندی( گلاژن و الاستین) و بسیاری از بافت های دیگر بدن را می سازند. تمام سلولهای بدن نیازمند پروتئین برای متابلیسم وایجاد انرژی برای زنده ماندن هستند. میزان پروتئین مورد نیاز افراد به متغیرهای فراوانی بستگی دارد. این فاکتورها شامل وزن بدن، قد، سن، فعالیت فیزیکی، وضعیت سلامتی بدن و ... دارد. پروتئین ها ترکیبی از مولکولهای بسیار ریز تر به نام آمینو اسید ها می باشند تمام پروتئینهای بدن از ترکیب 20 آمینو اسید متفاوت ساخته می شوند.


هشت نوع از این آمینواسیدها ضروری که باید ازطریق تغذیه تامین شوند و بقیه غیر ضروری می باشند یعنی در کبد ساخته می شوند. هنگامی که در مورد میزان مورد نیاز روزانه پروتئینها بحث می شود ترکیب آمینو اسیدها اهمیت پیدا میکند. زیراکه آمینو اسیدها در نسبت ها و انواع متفاوت باهم ترکیب می شوند و تمامی پروتئینهای مورد نیاز بدن را می سازند. بطوریکه اگر یکی از آمینو اسید های ضروری بدن ناکافی باشد بدن قادر به ساختن زنجیره پروتئینی مورد نظر نخواهد شد و عملکرد آن پروتئین در بدن مختل خواهد شد. بنابرین آمینو اسیدها حلقه های حیاتی در زنجیره پروتئینها تلقی می شوند. نکته بسیار مهم این است که هنگام تمرین وفعالیت های بدنی پروتئین ها می شکنند و به انرژی تبدیل می شوند. لذا بلافاصله پس از تمرین بدن نیازمند پروتئین یا آمینو اسید برای بازسازی عضلات دارد.

منبع استفاده شده
http://www.tehransupplement.com

logo-enamad logo-samandehi