سیاست‌نامه حریم شخصی کاربران کافه‌بازار

برای دریافت خدمات بازار روش‌های ساده‌ای وجود دارد: به پیشنهاد دیگران و با لینک مستقیم، جست‌وجوی نام برنامه‌ها در بازار، گشت و گذار در صفحات مختلف و انتخاب برنامه و سرانجام دانلود و نصب. حساب‌های کاربری اطلاعات مفیدی در اختیار کافه بازار قرار می‌دهند که با استفاده از آنها خدمات خود را بهبود می‌بخشیم و کامل‌تر می‌کنیم. در این نوشته توضیح می‌دهیم از طریق حساب‌های کاربری چه اطلاعاتی به دست می‌آوریم و چگونه از این اطلاعات استفاده می‌کنیم. لطفا برای آشنایی با سیاست حفظ حریم شخصی کاربران کافه‌‌بازار آن را مطالعه کنید.

در این متن از برخی اصطلاحات تخصصی استفاده شده که برای درک بهتر آنها پیشنهاد می‌کنیم واژه‌نامه را بخوانید.

اطلاعاتی که کافه‌بازار جمع‌آوری می‌کند:

  1. اطلاعاتی که کاربران در اختیار کافه‌بازار قرار می‌دهند: تنها اطلاعات ضروری برای ساخت حساب کاربری در بازار آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه است. همچنین نظراتی که در مورد برنامه‌ها در بازار ثبت می‌کنید ثبت می‌گردد. اما برای ساخت حساب به عنوان توسعه‌دهنده لازم است اطلاعات بیشتری در اختیار کافه‌بازار قرار دهید که می‌توانید جزئیات آن را اینجا مطالعه کنید.

  2. اطلاعاتی که از طریق استفاده از خدمات کافه‌بازار به دست می‌آیند. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

    1. اطلاعات دستگاه: اطلاعات دستگاه مورد استفاده، نام اپراتور و زبان دستگاه

    2. گزارش‌های سرور:

  • جست‌وجوهای انجام شده

  • آدرس پروتکل اینترنت (IP) و نوع شبکه

  • اطلاعات مهم دستگاه هنگام وقفه‌ها (Crashes) شامل وضعیت روت بودن یا نبودن دستگاه، میزان کل رم و میزان فضای پر آن هنگام وقفه، همراه روز و زمان رخداد، خاموش یا روشن بودن شبکه بی‌سیم، خاموش یا روشن بودن شبکه دیتا، خاموش یا روشن بودن وضعیت رومینگ

  • صفحات بازدیدشده در بازار و فهرستی از بسته‌های نصب‌شده

  • موقعیت تقریبی جغرافیایی (شهر): کافه‌بازار برای پیشنهاد برنامه‌های متناسب با منطقه زندگی شما، اطلاعات موقعیت تقریبی کاربران را به وسیله تکنولوژی‌های مرتبط مانند آدرس IP و GPS دریافت می‌کند.

  • کلیه پرداخت‌های موفق و ناموفق و محصولات خریداری شده

  1. اطلاعات تماس با پشتیبانی: تمامی تماس‌های تلفنی، ایمیلی و مکاتبات کاربران با پشتیبانی ثبت و نگهداری خواهند شد.

از این اطلاعات چه استفاده‌ای می‌کنیم؟

  • اطلاع‌رسانی رخدادهای مهم مانند تراکنش‌ها، تغییرات مهم در شرایط استفاده از بازار یا محصولات آن به کمک اطلاعات شخصی (ایمیل یا شماره تلفن همراه)

  • بهبود نتایج جست‌وجو با توجه به کلیدواژه‌های جستجو شده در میان کاربران و تحلیل رفتار آنان در مواجهه با نتایج جستجو

  • پیشنهاد برخی برنامه‌های بومی بر اساس موقعیت مکانی تقریبی کاربر

  • بهبود تجربۀ کاربری از طریق انطباق کافه‌بازار با سیستم‌عامل‌های مورد استفاده در دستگاه‌های متنوع کاربران

  • ارائه گزارش‌های آماری از صنعت و کاربران

  • نمایش تاریخچه جستجوهای مشابه به کاربر در هنگام جستجو

  • آموزش تیم پشتیبانی برای پاسخگویی به کاربران و نظارت بر عملکرد آن‌ها

افشا به اشخاص ثالث

اطلاعات شخصی کاربران به هیچ‌عنوان در اختیار توسعه‌دهندگان برنامه‌ها، افراد، شرکت‌ها، مؤسسه‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی یا سایر منابع خارج از بازار قرار نخواهد گرفت.

  • چنانچه حساب‌های کاربری مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند، اطلاعات شخصی مربوط به حساب تنها با ارائۀ حکم معتبر قضایی و بر اساس قوانین جاری در کشور در اختیار مراجع قانونی قرار خواهد گرفت.

  • چنانچه کافه‌بازار با شرکتی دیگر ادغام شود، به ساماندهی مجدد یا به فروش دارایی‌هایش اقدام کند، همچنان تمام اطلاعات شخصی محرمانه باقی خواهند ماند و هرگونه تصمیم به انتقال اطلاعات کاربران یا تغییر سیاست حریم شخصی به اطلاع کاربران خواهد رسید.

  • پیش از واگذاری آدرس ایمیل و شماره تلفنی که با آن حساب کاربری ایجاد کرده‌اید، هرگونه تغییر در مالکیت را به کافه‌بازار اطلاع دهید تا حساب کاربری شما تعلیق شده یا اطلاعات موجود در آن تغییر کند. در غیر این صورت تمامی مسئولیت استفاده از حساب کاربری شما از سوی اشخاص دیگر به عهدۀ شخص شماست و بازار هیچ‌گونه مسئولیتی در این مورد ندارد.

امنیت اطلاعات

یکی از اولویت‌های اصلی کافه‌بازار محافظت از اطلاعات حساب کاربران و جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز به این اطلاعات است. بر همین اساس:

  • بسیاری از سرویس‌های کافه‌بازار با SSL‌ رمزگذاری شده‌اند.

  • برای ورود به حساب کاربری در بازار از رمزعبور یک‌بار مصرف (OTP) استفاده می‌شود که تنها با دسترسی به آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراهی که از طریق آن در بازار، حساب کاربری خود را ایجاد کرده‌اید امکان‌پذیر است.

  • همه اطلاعاتی که در زمان پرداخت وارد می‌کنید، در درگاه بانکی وارد می‌شوند و به هیچ‌عنوان در بازار دریافت و ذخیره نخواهند شد و از طریق درگاه بانکی مورد استفاده خواهند بود.

وب‌سایت‌ها و سرویس‌های اشخاص ثالث

توصیه کافه‌بازار این است که علاوه بر سیاست‌های حریم شخصی کافه‌بازار، سیاست‌های حریم شخصی برنامه‌های مورد استفادۀ دیگر را به دقت مطالعه کنید. کافه‌بازار هیچ مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که با سایر برنامه‌ها به اشتراک می‌گذارید نمی‌پذیرد. این مطلب در مورد مطالب اشخاص ثالثی که در سایت یا برنامه مشاهده می‌کنید و پیشنهادهایی در رابطه با استفاده از محصولات و سرویس‌های اشخاص ثالث دارند نیز صادق است.

تغییرات این سند

مطالب ذکر شده در این سند دائمی نیستند و ممکن است با تغییر در سیاست‌های بازار، دستخوش تغییر و تجدید نظر شوند. در صورتی که این تغییرات مهم باشند، از طریق حساب کاربری به همۀ کاربران اطلاع داده خواهد شد.

سؤالات حریم شخصی

لطفا هر سؤال، ابهام یا دغدغه‌ای دربارۀ حریم شخصی خود دارید به سادگی از طریق ایمیل یا تلفن با کافه بازار مطرح کنید.

تمامی تماس‌ها و ایمیل‌ها پاسخ داده می‌شوند و تا حد امکان به پیشنهادهای خوب کاربران ترتیب اثر داده خواهد شد.

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: اول بهمن ۱۳۹۵