آموزش فروشندگی فروشگاهی کیمیاگر

آموزش فروشندگی فروشگاهی کیمیاگر

نسخه ۱.۲
۲۰۰
نصب فعال
آموزش
دسته
۱
مگابایت
حجم

کتاب آموزش فروشندگی فروشگاهی کیمیاگر
با قابلیت نمایش در حالت landscape
و تغییر سایز فونت
تست شده و قابل اجرا بر روی نسخه های اندروید 2.1 تا 4.4

مقدمه:
صد ها سال طول کشید تا انسان ها متوجه شوند که ماده ی کیمیا (همان ماده ای که قرار بود هر چیزی را به طلا تبدیل کند) درون خودشان است. ماده ای ترکیب شده از دانش و کار و تلاش و صبر. من برایتان نکاتی را می گویم تا بتوانید به کیمیای درونتان دست یابید و به ثروت برسید اما کار و تلاش و صبر با شما است.
به دنیای پیرامونتان که نگاه کنید، به جامعه ی امروز انسانی، هیچ در آمدی وجود نخواهد داشت، اگر چیزی برای فروختن وجود نداشته باشد. یک هنرمند هنرش را می فروشد، یک بازاری توانایی اش را برای انجام معاملات، یک فروشنده ی مغازه کالاهایی که نیازهای مردم است می فروشد و یک کارمند وقت و انرژی و تعهدش را. پس فروش بخش بزرگی از زندگی ما را فرا گرفته و کلید آخر کیمیاگری در این دوران است. اما یک موضوع را همین جا روشن کنم، نکات این کتاب محدود شده به فروشندگی فروشگاهی است. پس با من همراه باشید برای رسیدن به کیمیای درون خودتان تا ثروتمند شوید. هر کیمیا فرمولی دارد. برای ساختن کیمیا شما باید ماده های مختلف را به میزان درست با هم مخلوط کنید. کمی شبیه به آشپزی است اما اینجا بحث بقا و فنا مطرح است. اگر در بازار با دانش لازم حرکت نکنید و کیمیاگری را جدی نگیرید به سادگی حذف می شوید.
حالا یک راست می برمتان سر اصل مطلب و یک سوال ساده می پرسم. آیا به من اعتماد دارید؟ بدون اینکه تا به حال حتی یک کلمه با من حرف زده باشید؟ آیا من آدم دوست داشتنیی هستم؟ یا نویسنده ی توانایی ام؟ این حسی که شما دارید شبیه به همان احساسی است که خریدار برای اولین بار با شما در مغازه روبه رو می شود دارد. به نظر شما چقدر طول می کشد تا مشتری احساس کند می تواند به شما اعتماد کند ؟
از خودتان بپرسید چرا مردم باید از شما خرید کنند؟ چرا بعضی از ان ها از شما خرید نمی کنند؟ چطور می توانید آن ها را به مغازه ی تان وارد کنید و چطور می توانید کاری کنید که مشتری هایتان بیشتر بخرند. اصل کیمیا، مشتری ها هستند. آن ها اند که برای شما پول می سازند. به عنوان یک فروشنده نسبت به دیگران چه تمایزی دارید که آن ها را به خودتان جذب کنید؟
تمایز باید به چشم بیاید و باعث شود مشتری شما را انتخاب کند. رقابت سنگین است. فاصله رقبا با هم کم شده. یک مثال می زنم:
در مسابقه ی اسب سواری اسبی که به اندازه ی یک بینی زودتر به خط پایان برسد، ده برابر بیشتر از اسبی که به اندازه ی یک بینی دوم شده است درآمد کسب می کند. سوال اصلی اینجا است آیا این اسب ده برابر سریع تر حرکت کرده است؟ طبیعتا خیر.
یک تکنیک جزیی سبب می شود فروش شما به شکل غافلگیر کننده ای زیاد شود و راه رسیدن به این هدف این است که سعی کنید فقط کمی بهتر از دیگران باشید و بهتر از خودتان. باید اطلاعات کسب کنید تا متمایز شوید.
به عنوان فروشنده از خودتان بپرسید:
اصلا دلیل فروش من تا امروز چه چیزی بوده است؟
من کدام کارم را نسبت به رقبا بهتر انجام می دهم؟
به عنوان مشتری از خودتان بپرسید :
چرا من از بعضی فروشگاه های مخصوص می خرم؟
چرا از بعضی فروشگاهها نمی خرم؟
فروشنده چه کاری باید انجام دهد تا مرا ترغیب کند از او خرید کنم؟
من چه تصویری از فروشندگان در ذهن دارم؟
فروش علم است. تکنیک دارد. خدادادی نیست. از راه تجربه به دست می آید. آیا شما فرصت دارید تجربه ای به قدمت عمر نژاد آدمی به دست آورید؟
این روز ها همه ی کسانی که با فروش سروکار دارند از خوب نبودن بازار شاکی اند. چرا؟ برای اینکه هنوز قانونمندی بازاریابی و فروش را بلد نیستیم. چون همواره خریدار بوده ایم و فقط در این حوزه خوب تجربه کسب کرده ایم. البته ناگفته نماند که دیگران به ما خوب می فروشند و ما هم خوب از آن ها می خریم و چون ما خوب نمی فروشیم کسی از ما خوب نمی خرد.

منابع:
http://irtci.com
http://modiresabz.com/
http://12ceo.ir
http://www.mrfi.ir
http://www.ittutorial.ir
http://www.maharatebartar-zb.ir/
marketingarticles.ir
www.hamshahrionline.ir
مجله ی پنجره ی خلاقیت
روزنامه ی اقتصاد
www.eyesonsales.com
www.smartcompany.com.au
www.businessnewsdaily.com
http://www.aftabir.com/
www.e-pedian.com
هنر فروشندگی / نویسنده: علی اکبر بیکدلی متخلص به خروش
www.ajansketab.com
vista.ir
www.modir.ir
www.e-modiran.com
www.khooyeh.com
http://www.bhowco.ir
www.e-modiran.com
www.tondkhani.com
www.andisheh-online.ir
www.fardabook.com
کتاب فروشندگی، ترجمه ی طوبی یکتایی
www.sibashahr.com
www.refah.ir
این کتاب حاصل ماه ها زحمت و تلاش است و با خواندن

logo-enamad logo-samandehi