ارزشیابی کیفی-توصیفی

ارزشیابی کیفی-توصیفی

نسخهٔ ۵.۰
نصب +۱ هزار
دسته‌بندی آموزش
حجم ۵ مگابایت
آخرین بروزرسانی ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
ارزشیابی کیفی-توصیفی

ارزشیابی کیفی-توصیفی

یعقوب ذاکری درباغی
نسخهٔ ۵.۰
نصب +۱ هزار
دسته‌بندی آموزش
حجم ۵ مگابایت
آخرین بروزرسانی ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
مشاهده‌ی نتایج بررسی آنتی‌ویروس

تصاویر برنامه

معرفی برنامه

جزئیات بیشتر

++++ توجه. حتماً قبل از نصب نسخه جدید، نسخه قبلی را حذف نمایید. در غیر اینصورت نسخه جدید نصب نخواهد شد.++++

با سلام خدمت دوستان قبل از هر چیزی «با ارسال نظرات خود در ارتباط برنامه ما را در پیشرفت برنامه راهنمایی بفرمایید.»
دوستان همکار و غیر همکار،اولیا و مدرسین دانش آموزان مطالب کتاب حاضر برگرفته از کتاب راهنمای عمل ارزشیابی کیفی-توصیفی تألیف یعقوب ذاکری درباغی می باشد.
این برنامه رایگان بوده و در ارسال و انتشار برنامه تا میتوانید بکوشید. ضمناً در ج مطالب و کپی برداری در سایت ها، کتب و ... بدون ذکر نام منبع و کسب اجازه از مؤلف و سازنده این برنامه جداً خودداری فرمایید.


امروزه در بسیاری از نظام‌های آموزشی، مهارت‌های سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در حال تحول و دگرگونی است. زیرا در عصر کنونی، افراد به دانش و توانایی‌های تازه‌ای نیاز دارند. درقرن جدید ، دانش آموزان نه تنها باید مهارت‌ها و دانش اساسی را بیاموزند بلکه لازم است از تفکر انتقادی، قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات، خلاقیت و توانایی حل مسأله نیز برخوردار باشند. پس از آن نوع سنجش و ارزشیابی که بتواند تصویری واضح و سه‌ بعدی از رشد مهارت‌ها، دانش و نگرش‌های دانش‌آموز بدهد قابل دفاع می‌باشد.
بنابراین در دنیای امروزه، هدف تعلیم و تربیت آن نیست که دانش‌آموزان بتوانند با حفظ کردن مطالب درسی و گذراندن امتحان، کسب موفقیت کنند. بلکه هدف تعلیم و تربیت آن است که دانش‌آموزان بتوانند در جهان خارج از مدرسه و با حل مسائل واقعی زندگی به موفقیت دست یابند.
معلم بايد با استفاده از نتايج حاصل از ارزشيابي، قوت ها و ضعف هاي دانش آموزان را مشخص كند و براي بهبود فعاليت هاي يادگيري به او توصيه هايي را ارائه دهد. در ارزشيابي قديم معلم تلاش مي كرد كه دانش آموزان را برای موفقيت در آزمون ها آماده كند، كه گويي هدف آموزشي فقط موفقيت
در آزمون است نه يادگيري. به عبارت ديگر به جاي آن كه نظام ارزشيابي و اندازه گيري در خدمت آموزش، رشد و توسعه دانش فراگيران و معلمان قرار گيرد، فرايند تدريس و يادگيري در خدمت نظام سنجش و آزمون در آمده است و ملاك قضاوت در مورد عملكرد نظام و دانش آموز در يك مقياس(20-0) خلاصه مي شود. بنابراين جايي كه اندازه گيري، سنجش و ارزشيابي تحصيلي مي تواند با اتخاذ شيوه هاي درست و بهره گيري از نتايج آن به عنوان فعاليتي ارزشمند، هدايت كننده و ارتقاء دهنده شرايط يادگيري و درنهايت عملكرد دانش آموزان باشد با استفاده نابجا از آن اين ركن مهم فرآيند ياددهي-يادگيري را از گردونه خارج و حتي در مواردي به مانع يادگيري تبديل مي شود.
وجود مسائلی از این دست در نظام ارزشیابی تحصیلی، تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران نظام آموزشی را بر آن داشت که توجه عمیق تری را به این حوزه از آموزش و پرورش داشته باشند. طرح امتحانات دو نوبته (ارزشیابی مستمر) و ارزشیابی کیفی- توصیفی از نشانه های توجه عمیق به این موضوع است. این کتاب، موضوع دوم یعنی ارزشیابی کیفی- توصیفی به معرفی و بررسی قرارمی دهد.

نظرات کاربران - ۴۰ رأی
۴.۱ از ۵
۵
۴
۳
۲
۱
رضا
رضا
۱۳۹۶/۰۷/۱۳
آفرین بر جناب ذاکری عزیز بابت این کار ارزشمند و آرزوی موفقیت برای شما
مهدی
مهدی
۱۳۹۴/۰۳/۲۹
سلام بنده اموزگار هستم از استان اذربایجانشرقی از شهرستان تبریزمی خواهم برای جنابعالی سفارش چاپ یک کتاب درمورد وندالیسم بدهم لطفا راهنماییم ک
یعقوب ذاکری درباغی
یعقوب ذاکری درباغی
۱۴۰۱/۰۶/۱۸
برنامه خیلی عالی ای هست برای استفاده معلمان و علاقمندان