تمام قوانین شطرنج معمولی حفظ شده است ، حتی قلعه و گرفتن گذرگاه.
تفاوت اصلی این است که قطعات بریده نمی شوند ، بلکه اسیر می شوند و روی قطعه حریف موقعیت می گیرند و بنابراین برج ها را تشکیل می دهند.
هر پیاده در مقابل قطعه ای قرار دارد که در آخرین افقی تبدیل می شود.
پیون پادشاه به یک هلگی تبدیل می شود ، قطعه ای که ترکیبی از یک ملکه و یک شوالیه است.
برج ها را می توان از قطعات خود ساخت ؛ قدرتمندترین ساختار شامل دو اسقف ، یک ملکه و یک هلگا است که در زیر آن قرار دارد.
کل برج را می توان با توجه به قوانین حرکت شکل فوقانی حرکت داد.
در طول چرخش آن ، برج فقط می تواند به دو قسمت در هر نسبت تقسیم شود.
برج تازه تشکیل شده بلافاصله پس از تقسیم فعال می شود و اگر در آخرین افقی قرار داشته باشد و یک پیاده (جنگجو) در بالای آن وجود داشته باشد ، بلافاصله به قطعه خود تبدیل می شود.
هیچ قطعه ای نمی تواند روی پادشاه (ماگوس) قرار گیرد.
اگر رزمنده ای که به چهره خود تبدیل شده است در تبادل شرکت کند و چهره حریف روی او بایستد ، دوباره به یک جنگجوی معمولی تبدیل می شود و برای تغییر شکل باید به آخرین افقی منتقل شود.
شما می توانید با هوش مصنوعی ، همراه با شخص دیگری در همان دستگاه ، یا با یک رقیب آنلاین در حالت چند نفره بازی کنید.
اشکال:
- جادوگر (پادشاه). می تواند به هر میدان مجاور برای 1 مربع حرکت کند ، اگر توسط قطعات حریف مورد حمله قرار نگیرد. جادوگر می تواند یک برج را تشکیل دهد اگر تحت نبرد نباشد.
- شاهزاده (ملکه). او به هر میدانی به صورت عمودی ، افقی یا مورب که روی آن ایستاده است حرکت می کند. شاهزاده به عنوان کماندار و شمشیرزن حرکت می کند. یکی از قوی ترین شخصیت ها ، دوم فقط به هلگی.
- قهرمان (rook). او به هر میدانی به صورت افقی و عمودی که روی آن ایستاده است راه می رود. اون نميتونه از روي تارل ها بپره ، به جز قلعه بازي کردن. اگر برج خود یا شخص دیگری در مسیر حرکت او قرار داشته باشد ، او در بالای آن قرار می گیرد و برج را تشکیل می دهد که طبق قوانین برج فوقانی حرکت می کند.
- کماندار (فیل). او به هر میدان موجود در امتداد مورب که روی آن ایستاده است حرکت می کند.
- سوار (اسب). قطعه ای خاص بر روی تخته شطرنج اگر قطعات دیگر در خطوط مستقیم یا مورب حرکت کنند ، سوارکار در امتداد یک خط شکسته حرکت می کند: دو مربع مستقیم و یک مربع مورب (البته در یک حرکت). علاوه بر این ، سوار یک گاو نر است که می تواند بیش از قطعات خود و دیگران پرش کند.
- جنگجو (پیاده). او به سمت زمین حرکت می کند که مستقیما در مقابل او در همان عمودی قرار دارد و توسط بولپین حریف اشغال نشده است. از موقعیت شروع ، جنگجو می تواند به 2 میدان در امتداد همان عمودی پیشرفت کند ، اگر هر دو این زمینه ها از قطعات دشمن آزاد باشند. اگر این زمینه ها برج های خود را داشته باشند ، جنگجو می تواند یک برج را با آنها تشکیل دهد و موقعیت بالایی را اشغال کند. جنگجو به میدان اشغال شده توسط برج حریف حرکت می کند که به صورت مورب یک مربع جلوتر قرار دارد و یک برج جدید را تشکیل می دهد. هنگامی که جنگجو از موقعیت شروع خود به دورترین افقی می رسد ، به برجک تبدیل می شود که در مقابل آن در موقعیت شروع ایستاده است. این تحول بخشی از همان حرکت است. اگر یک جنگجوی متحول نام تجاری خود یا نام تجاری یک حریف را به او بدهند ، او به یک جنگجوی معمولی تبدیل می شود. جنگجوی ایستاده در موقعیت اولیه در مقابل ، تحت شرایطی که در بالا توضیح داده شد ، به یک تبدیل می شود.
"لعنت به تو. این قوی ترین شکل است. او در هر زمینه موجود به صورت عمودی ، افقی و مورب ، که روی آن ایستاده است ، و همچنین یک سوارکار راه می رود. بنابراین ، توانایی حرکت هلگا با قابلیت های ترکیبی شاهزاده و سوارکار مطابقت دارد.
هدف از بازی:
- بازی توسط بازیکنی برنده می شود که جادوگر شریکش را چک کرده است.
- در نظر گرفته می شود که بازی با تساوی به پایان رسیده است اگر در پاسخ به حرکت شریک ، بازیکن هیچ حرکتی ممکن نداشته باشد و جادوگر او تحت کنترل نباشد. این وضعیت بن بست نامیده می شود.
- اگر همان موقعیت سه بار روی تخته بازی ظاهر شود ، بازی با تساوی به پایان می رسد.