دستورالعمل‌هایی برای انتشار صحیح برنامه‌


مقدمه

سند زیر شامل سیاست‌های مهم و همچنین نکاتی برای توسعهٔ برنامه‌ مطابق با قوانین بازار است. مثال‌ها و دستورالعمل‌هایی که در این سند جهت شفاف‌تر شدن سیاست‌ها آورده شده، راهنمای همکارانی است که قصد پیروی از قوانین بازار را دارند. شما با انتشار برنامهٔ خود در بازار، قوانین ذکر شده در «راهنمای انتشار برنامه‌ها» را پذیرفته‌اید، بازار هیچگونه الزامی برای ارسال تذکر پیش از حذف برنامه و یا پیش از مسدود کردن حساب کاربری توسعه‌دهنده ندارد.

توجه کنید مثال‌هایی که در این راهنما ذکر شده است تنها نمونه‌هایی هستند تا بتوانیم مقصودمان را بهتر منتقل کنیم. بدیهی است موارد نامناسب از دید ما تنها محدود به این نمونه‌ها نمی‌شود و ممکن است موارد جدیدی به آن اضافه شود. لطفاً گهگاه به این راهنما سر بزنید.


فهرست:

۱. اسپم و جایگاه برنامه‌ها در بازار

   ۱.۱. اسپم کلیدواژه‌ها

         ۱.۱.۱. کلیدواژه‌های تکراری

         ۲.۱.۱. کلیدواژه‌های نامربوط

         ۳.۱.۱. جزئیات بیش از حد

         ۴.۱.۱. استفاده از نام‌ سایر برنامه‌ها

   ۲.۱. نظر و امتیاز جعلی

         ۱.۲.۱. امتیازها و نظرات جعلی

         ۲.۲.۱. درخواست نظر از کاربر

   ۳.۱. رفتار گمراه‌کننده

۲. مالکیت فکری

   ۱.۲. نقض حقوق مالکیت ادبی و هنری (کپی‌رایت)

   ۲.۲. جعل هویت

   ۳.۲. سوء استفاده از علامت تجاری

۳. تبلیغات

   ۱.۳. محتوا

   ۲.۳. چارچوب، عملکرد و نحوهٔ نمایش

   ۳.۳. شبیه‌سازی رابط کاربری در تبلیغات

۴. حریم خصوصی



۱. اسپم و جایگاه برنامه‌ها در بازار

اطمینان حاصل کنید که در برنامه و توضیحات آن محتوای نامطلوب، گمراه‌کننده، تکراری و یا نامربوط وجود ندارد. جهت بهبود تجربه‌ٔ کاربری، ارائهٔ چنین مواردی از دید بازار تخلف محسوب شده و وجود آن‌ها نتیجه‌ای جز دریافت نظرات منفی از طرف کاربران و همچنین افزایش احتمال حذف شدن برنامه ندارد.

جایگاه و نحوهٔ نمایش برنامهٔ شما، تأثیر گذاری چشمگیری در رضایت کاربران از بازار دارد. از ارسال تبلیغات ​بی‌کیفیت و هرگونه تلاش برای ارتقاء غیرمجاز جایگاه‌ برنامه​ٔ خود​ در لیست‌های بازار​،​ اجتناب کنید. 

درصورتی که به طورمستقیم و یا غیرمستقیم برای ترفیع جایگاه برنامهٔ خود از روش‌هایی استفاده کنید که برای کاربران و توسعه‌دهندگان زیان آور باشد، بازار از انتشار برنامهٔ شما جلوگیری خواهد کرد. مانند:
  • استفاده از تبلیغات گمراه کننده در وبسایت‌ها، برنامه‌ها و … شامل استفاده از اعلان‌های سیستمی جهت تبلیغات
  • استفاده از روش‌های غیر مجاز و گمراه کننده برای تبلیغات و افزایش تعداد نصب‌های برنامه که در نتیجهٔ آن کاربر آگاهانه به صفحهٔ برنامه در بازار ارجاع داده نمی‌شود و یا دانلود برنامه بدون درخواست و اطلاع دقیق کاربر صورت می‌گیرد.
مسئولیت اطمینان از اینکه هر شبکهٔ تبلیغاتی و یا مؤسسهٔ وابسته به برنامهٔ شما، این قوانین را رعایت کرده و یا از روش‌‌های غیرمجاز ترفیع برنامه استفاده نمی‌کند، بر عهدهٔ شماست.
قسمت‌های زیر شامل معرفی انواع رایج «اسپم» و همچنین مثال‌هایی جهت کمک به توسعه‌دهندگان برای اجتناب از این تخلف‌های مشترک است.

۱.۱. اسپم کلیدواژه‌ها

هنگامی که برنامهٔ خود را در بازار منتشر می‌کنید لازم است توجه ویژه‌ای به نام، توضیحات و دیگر اطلاعات توضیحی آن داشته‌ باشید. اطلاعات توضیحی یک برنامه معرف آن، در بردارندهٔ ویژگی‌های خاص برنامه و همچنین راهنمای کاربر برای شناخت و دریافت یک برنامه است، در نتیجه این قسمت اهمیت بسیاری دارد. یک نام جالب و به یاد ماندنی و همچنین یک توضیح متقاعدکننده، برای بازاریابی لازم و ضروری است اما توجه داشته باشید که این اطلاعات توضیحی مانند محتوای برنامه‌ٔ شما باید مطابق با قوانین بازار ایجاد شوند.

بسیاری از توسعه‌دهندگان به صورت ناخواسته تخلف می‌کنند، به طور کلی با استفاده از شیوه‌های زیر می‌توانید از تخلف‌های مربوط به کلیدواژه اجتناب کنید:

  • روی نقاط قوت برنامهٔ خود تمرکز کنید: نکات جالب و هیجان‌انگیز برنامهٔ خود را با کاربر در میان گذاشته و دلایلی که موجب متفاوت بودن برنامهٔ شما شده است را برای کاربر شرح دهید.

  • برنامهٔ خود را دقیق معرفی کنید: اطلاعات توضیحی برنامه را به گونه‌ای انتخاب کنید که دقیقاً گویای عملکرد و تجربهٔ کاربری آن باشد.

  • از کلیدواژه‌های تکراری استفاده نکنید: استفادهٔ بیش از اندازه از کلیدواژه‌ها و یا استفاده از کلیدواژه‌های تکراری خلاف قوانین است.

  • از جملات و کلمات نامربوط استفاده نکنید: برنامهٔ شما نباید با توضیحات نامربوط به کاربرد اصلی آن (جهت فریب کاربر و در نتیجه ارتقاء غیرمجاز جایگاه برنامه) بارگذاری شود. اشاره به کلماتی مانند تخفیف، فروش ویژه، جایزه و … در اطلاعات توضیحی برنامه پذیرفته نیست.

  • مختصر و مفید: توضیحات برنامه را سر راست انتخاب کنید. توضیحات کوتاه‌تر موجب بهبود تجربهٔ کاربری مخاطبی می‌شود که صاحب دستگاه اندرویدی با صفحه نمایش کوچک است. توضیحات طولانی و یا تکراری می‌تواند تخلف محسوب شود.


 

در قسمت‌های زیر به معرفی انواع تخلف در اطلاعات توضیحی برنامه به ویژه نام و توضیحات پرداخته و همچنین مثال‌هایی جهت کمک به توسعه‌دهندگان برای اجتناب از این تخلف‌‌ها اضافه کرده‌ایم.


۱.۱.۱. کلیدواژه‌های تکراری

استفادهٔ بیش از اندازه از کلیدواژه‌های متفاوت و یا تکراری خلاف قوانین است. برای مثال:


۲.۱.۱. کلیدواژه‌های نامربوط

نام و توضیحات برنامه نباید شامل عبارت‌های نامربوط باشد. برای مثال اگر برنامهٔ شما به بازی Angry Birds هیچ ارتباطی ندارد، نباید در توضیحات برنامه از آن نام ببرید.

جهت جلوگیری از ایجاد جذابیت‌های کاذب برای ترغیب کاربر به نصب برنامه، اشاره به «تخفیف»، در نظر گرفتن «جایزه» و یا استفاده از عبارت‌هایی مانند «فروش ویژه» و «حراج» در عنوان، آیکون، توضیحات و اسکرین‌شات و یا استفاده از کلمات کلیدی که به کاربرد برنامه مربوط نیست اما کاربران آن‌ها را بسیار جستجو می‌کنند خلاف قوانین است.

 
 

لطفاً نظر کاربران را به توضیحات برنامه‌ اضافه نکنید. کاربر می‌تواند از بخش نظرات بازار جهت مشاهدهٔ نظر دیگران استفاده کند.


۳.۱.۱. جزئیات بیش از حد

در توضیحات برنامه‌ از ارائهٔ جزئیات بیش از حد و همچنین اشاره به سایر برنامه‌ها و محصولات خود اجتناب کنید. برای مثال شما نباید تمامی زیرشاخه‌ها و عناوین برنامه‌ را شرح و یا لیست سایر برنامه‌های خود را به توضیحات اضافه کنید اما در صورتی که برنامه دارای نسخهٔ آزمایشی و یا دمو باشد، می‌توانید لینک آن را در قسمت توضیحات ذکر کنید.

 


۴.۱.۱. استفاده از نام‌ سایر برنامه‌ها

در صورتی که نام یک برنامه شناخته شده و یا ثبت شده باشد، شما مجاز به استفاده از این نام (بدون کسب اجازه از صاحب آن) در عنوان برنامه‌ٔ خود نیستید زیرا این مورد ممکن است برای کاربر گمراه‌کننده باشد. برای مثال:

 

 شیوهٔ صحیح نامگذاری:


* درصورتی که نسخه‌ای متفاوت از یک برنامهٔ متن‌باز را منتشر می‌کنید لازم است غیررسمی بودن آن را در عنوان برنامه ذکر کنید.

** اگر برنامه‌ای که توسعه‌ داده‌اید کاربردی مشابه سایر برنامه‌های موجود دارد، لازم است از نام جدید استفاده کنید.


۲.۱. نظر و امتیاز جعلی

نظرات و امتیاز‌های برنامه معیاری برای سنجش کیفیت آن هستند و تصمیم کاربر برای دریافت برنامه به صحت آن‌ها وابسته است. به عنوان یک توسعه‌دهنده، نباید به نظرات برنامهٔ خود و یا برنامه‌های دیگر توسعه‌دهندگان (با نوشتن نظرات جعلی، دادن امتیاز‌های غیرواقعی و یا قرار دادن محتوای ناخواسته) نفوذ کنید.

جهت اطلاع‌ از مشکلات کاربران با برنامه، لازم است به طور منظم نظرات و امتیازهای برنامهٔ خود را بررسی کنید، در پاسخ‌های خود به نظرات بر روی مشکل اصلی برنامه تمرکز کرده و از درخواست امتیاز بیشتر از کاربر خودداری کنید.


۱.۲.۱. امتیازها و نظرات جعلی

جهت اطمینان از حفظ کیفیت نظرات و امتیاز‌ها، بازار بر شیوهٔ عملکرد و نحوهٔ درخواست آن‌ها حساسیت دارد. توجه داشته باشید که هرگونه دستکاری نظرات برای تغییر جایگاه برنامه در بازار تخلف محسوب می‌شود.


۲.۲.۱. درخواست نظر از کاربر

از ارائه‌ٔ هرگونه مشوق برای دریافت نظر خودداری کنید. ترغیب کاربر به ثبت نظر در مقابل جایزه و مشوق‌های دیگر و یا ایجاد امکان ارتقاء برنامه با نظر، خلاف قوانین است.

درخواست نظر از کاربر درصورتی که او را ترغیب نکرده باشید مجاز است برای مثال: «اگر از این بازی خوشتون اومده، در بازار برای ما نظر خودتون رو ثبت کنید» از طرفی استفاده از جملاتی مانند: «با ثبت نظر ۵۰۰ سکه دریافت کنید» و یا «با ثبت نظر ۵ ستاره ۵۰۰ سکه دریافت کنید» خلاف قوانین بوده و درصورت مشاهدهٔ چنین مواردی با توسعه‌دهنده برخورد خواهد شد. توجه داشته باشید که درخواست‌های پی‌درپی از کاربر برای ثبت نظر نیز خلاف قوانین است.

 


۳.۱. رفتار گمراه‌کننده

برنامه‌ها نباید دارای اطلاعاتی غلط و گمراه‌کننده در محتوا، عنوان، دسته‌بندی، آیکون، توضیحات، ویدئوشات و یا اسکرین‌شات باشند. 



۲. مالکیت فکری

بازار به حقوق پدیدآورندگان، کپی‌رایت و مالکیت فکری آثار احترام می‌گذارد، به همراه ما سایر همکاران و برنامه‌های موجود در بازار نیز از این قوانین پیروی می‌کنند. سیاست‌ها و قوانین بازار به تضمین استفاده‌ٔ صحیح از محتوا، علائم تجاری و هویت سایر توسعه‌دهندگان و سازمان‌ها کمک می‌کند. به عنوان یک توسعه‌دهنده، این قوانین هم به نفع شماست و هم مسئولیت اطمینان از عدم تجاوز به حقوق سایر توسعه‌دهندگان و پدیدآورندگان آثار را بر دوش شما می‌گذارد.

نقض قوانین «مالکیت فکری» ممکن است منجر به حذف برنامه‌ و همچنین بسته شدن حساب کاربری شما شود. قسمت‌های زیر شامل تعدادی از موارد کلیدی در این زمینه بوده و همچنین دارای مثال‌هایی جهت کمک به توسعه‌دهندگان برای اجتناب از اشتباهات و تخلف‌های مشترک است.


۱.۲. نقض حقوق مالکیت ادبی و هنری (کپی‌رایت)

کپی‌رایت، حق قانونی داده شده به خالقین و نویسندگان است. زمانی که شما اثری خلق کرده و با نام خود به عنوان خالق اثر آن را ارائه می‌دهید، این اثر به صورت خودکار مشمول قوانین کپی‌رایت شده و شما رسماً صاحب آن هستید. به همین شکل زمانی که شخص دیگری محتوا خلق می‌کند، کپی‌رایت آن ممکن است برای ایشان محفوظ باشد.

در صورتی که شما برنامه‌ای در بازار منتشر کنید که در آن از آثار شخصی دیگر (بدون کسب اجازه از او) استفاده شده باشد؛ ممکن است برنامه‌ٔ شما حذف و حساب کاربری‌تان مسدود شود. پیش از اقدام برای انتشار برنامه، قوانین بازار را مطالعه نموده و محتوای برنامهٔ خود را بررسی کنید، در صورتی که برنامهٔ شما مربوط به آثار شخص دیگری بوده و یا از آن استفاده می‌کند، پیش از انتشار از عدم نقض قوانین مربوط به کپی‌رایت اطمینان حاصل کنید.

برای مثال اگر در طراحی برنامهٔ خود از فونت‌های ایرانی استفاده کرده‌اید از پدیدآورندهٔ آن اجازه کسب کنید و یا شرایط استفاده از فونت را رعایت نمایید. مثلاً برای استفاده از «فونت‌های ایران» کد ۵ رقمی لایسنس آن را درج نمایید و جزئیات استفاده از آنها را در سایت http://fontiran.com/ مطالعه کنید. همچنین اگر از سورس‌ها یا کتابخانه‌های متن‌باز استفاده می‌کنید مطمئن شوید که لایسنس آنها را مطالعه و شرایط استفاده از آنها را کاملاً رعایت کرده‌اید.

برای جلوگیری از نقض کپی‌رایت لطفاً به نکات زیر توجه کنید:

  • احترام به قوانین حقوق مالکیت ادبی و هنری: از محتوای سایت‌ها و منابعی که محفوظ بودن حقوق خود را صراحتاً ذکر کرده‌اند خودداری کرده و از آیکون‌ها و عناصر گرافیکی مخصوص سایر برنامه‌ها استفاده نکنید.

  • به محتوای برنامهٔ خود مسلط باشید: پیش از انتشار برنامه محتوای آن را مرور کرده و از عدم نقض قوانین کپی‌رایت اطمینان حاصل کنید. به طور کلی نام‌های تجاری، موسیقی، تصاویر و موارد مشابه مشمول قوانین کپی‌رایت می‌شوند.

  • خلق کنید: اگر دربارهٔ محفوظ بودن حق تکثیر یک اثر شک دارید، بهترین راه ایجاد اثری دیگر از نو است، مانند تصاویر و یا فایل‌های صوتی ایجاد شده توسط خود شما. وقتی محتوا توسط شما ایجاد شده باشد نقض قانون کپی‌رایت بسیار بعید است.

  • دریافت تأییدیه و اجازه: در صورتی که تمایل به استفاده از آثار دیگران دارید می‌توانید از صاحب اثر تأییدیه دریافت نمایید و اسناد مربوطه را جهت بررسی برای ما ارسال کنید.

 

در نظر داشته باشید حتی در صورتی که «غیررسمی» بودن برنامه و آدرس منبع آن را ذکر کنید، همچنان ممکن است کپی‌رایت اثر نقض شده باشد. اگر دربارهٔ کپی‌رایت یک اثر شک دارید می‌توانید از مشاور حقوقی کمک بگیرید و یا با صاحب اثر مکاتبه و از ایشان تأییدیه کسب کنید.

در تصویر زیر برنامه‌ای مشاهده‌ می‌شود که در محتوای آن از آثار هنرمندان استفاده شده است.

 


۲.۲. جعل هویت

جعل هویت زمانی اتفاق می‌افتد که یک برنامه بدون وجود هیچگونه ارتباط واقعی سعی دارد خود را مانند برنامه‌، سازمان و یا شخصی دیگر به تصویر بکشد. این امر ممکن است به صورت ناخواسته و در حالتی که محتوای برنامه تصور وجود یک قرارداد رسمی بین طرفین را ایجاد می‌کند نیز اتفاق بیفتد.

 

در صورتی که از نام تجاری، آیکون و یا نام برنامهٔ دیگری برای معرفی برنامهٔ خود استفاده و برای کاربر این حس را ایجاد کنید که برنامه توسط همان نهاد توسعه داده شده و دارای کیفیت و محتوایی مشابه برنامه‌های دیگر آن نهاد است، این مورد جعل هویت از یک توسعه‌دهنده و برنامهٔ او بوده و طبق قوانین بازار تخلف محسوب می‌شود.

 

در صورت عدم وجود قرارداد رسمی و یا تأییدیه، در راستای ایجاد این مفهوم که نهاد یا سازمانی برنامهٔ شما را تأیید کرده است و یا برنامه به گروه و یا نهاد دیگری ارتباط دارد تلاش نکنید، مهم نیست که شما چه نوع برنامه‌ای ارائه می‌دهید و یا چه انگیزه‌ای از این کار دارید.

 


تلاش نکنید برنامهٔ خود را (با استفاده از نام‌های تجاری، نشان‌ها و…) به عنوان یک برنامهٔ رسمی مربوط به شخص دیگری جا بزنید. در نظر داشته باشید حتی در صورتی که «غیررسمی» بودن برنامه را ذکر کنید، همچنان ممکن است قوانین نقض شده باشد. دستورالعمل‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند: 

  • تظاهر نکنید که شخص دیگری هستید: اگر شما نمایندهٔ رسمی یک شرکت، سازمان و یا شخص ثالث نیستید، تظاهر نکنید که محتوای برنامهٔ شما توسط ایشان ایجاد شده است.

  • از سایت‌ها و برنامه‌های متخلف حمایت نکنید: کاربر را به سایت‌هایی که قوانین بازار را نقض کرده و یا خود را به عنوان برنامه یا سازمان دیگری معرفی می‌کنند منتقل نکنید.

  • از نام و نشان سایر برنامه‌ها استفاده نکنید: از نام شخص، سازمان و یا محصول دیگران در نام و توضیحات برنامه‌ٔ خود (بدون کسب اجازه از ایشان) استفاده نکنید.


۳.۲. سوءاستفاده از علامت تجاری

علامت تجاری می‌تواند یک نام، نشان و یا ترکیبی از این دو باشد که مشخص‌کنندهٔ منبع اصلی یک محصول و تمایز آن با سایر محصولات مشابه است. علامت تجاری پس از طی شدن مراحل قانونی به صورت خاص به یک سازمان و یا نهاد تعلق گرفته و ثبت می‌شود.

سوءاستفاده از علامت تجاری به معنای بکار بردن نام و نشان سازمان‌ها است به گونه‌ای که کاربر دربارهٔ سازندهٔ برنامه به اشتباه بیفتد. این امر خلاف قوانین بازار بوده و در صورتی که شما برنامه‌ای منتشر کنید که در آن از نام و نشان دیگر سازمان‌ها (بدون اجازهٔ رسمی ایشان) استفاده شده باشد، برنامه حذف و حساب کاربری شما مسدود خواهد شد.



۳. تبلیغات

قوانین بازار به شما کمک می‌کند تا تبلیغات برنامهٔ خود را به گونه‌ای نمایش دهید که برای کاربر آزاردهنده نباشد. تبلیغاتی که یک برنامه ارائه می‌دهد قسمتی از برنامه حساب شده و شما به عنوان توسعه‌دهنده مسئول محتوا، طرح و طرز رفتار آن در دستگاه کاربر هستید.


۱.۳. محتوا

تبلیغاتی که در برنامه‌ٔ شما نمایش داده می‌شود جزئی از برنامه است؛ در نتیجه  وجود هر گونه محتوای نامناسب در آن به عنوان «تخلف برنامه» در نظر گرفته می‌شود. اگر تبلیغاتی که در برنامهٔ شما نمایش داده می‌شود قوانین بازار را نقض کند، ممکن است برنامه حذف شده و حساب کاربری‌تان نیز مسدود شود.

 

تبلیغات برنامهٔ شما نباید قوانین مربوط به «محتوا» (مانند تبلیغ فعالیت مجرمانه، خشونت، محتوای جنسی و یا قوانین مربوط به حریم شخصی) را نقض کند.

 


۲.۳. چارچوب، عملکرد و نحوهٔ نمایش

تبلیغات برنامه را به گونه‌ای تنظیم کنید که در فعالیت کاربر اختلال ایجاد نکند. اجبار کاربر به کلیک بر روی تبلیغات، مشاهدهٔ آنها و هر اقدام دیگری، همچنین ایجاد تغییرات خارج از برنامه و بدون اطلاع کاربر خلاف قوانین است.  دستورالعمل‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند:

  • تبلیغات خود را داخل برنامه نمایش دهید: تمامی تبلیغات خود را داخل برنامه نمایش دهید، به گونه‌ای که آزاردهنده نبوده و یا کاربر مجبور به انتخاب آن نباشد.

  • بدون اطلاع و رضایت کاربر، بیرون از برنامه تغییری ایجاد نکنید: تبلیغات برنامه به هیچ عنوان نباید بدون اطلاع و رضایت کامل کاربر تغییری خارج از برنامه ایجاد کنند.

  • استفاده از قسمت اعلان‌ها (Notification) جهت تبلیغات خلاف قوانین است: برنامهٔ شما نباید از اعلان‌های سیستمی جهت تبلیغات استفاده کند، مگر در صورتی که اعلان ایجاد شده به طور مستقیم با کارایی برنامه در ارتباط باشد. استفاده از اعلان‌های چسبان (Ongoing) نیز بجز در مواقعی که برنامه برای عملکرد صحیح به آن نیاز داشته باشد خلاف قوانین است.

  • ایجاد میانبر، بوکمارک و یا آیکون تبلیغاتی خلاف قوانین است: برنامهٔ شما و تبلیغات آن نباید به صفحهٔ خانگی اندروید میانبری اضافه، در مرورگر دستگاه صفحه‌ای ذخیره و یا آیکونی با هدف تبلیغات ایجاد کند.

  • ایجاد مشوق برای نصب برنامه‌های دیگر خلاف قوانین است: جهت جلوگیری از تغییر غیرمجاز جایگاه برنامه در لیست‌های بازار، ترغیب کاربر به نصب سایر برنامه‌ها و ایجاد مشوق برای او (مانند اهدای سکه و ...) به این منظور خلاف قوانین است.

  


۳.۳. شبیه‌سازی رابط کاربری در تبلیغات

برنامهٔ شما نباید تبلیغاتی نمایش دهد که یادآور سرویس‌های سیستم عامل و یا رابط کاربری یک برنامه باشد؛ به عبارت دیگر شبیه‌سازی یک رابط کاربری و یا اعلان سیستمی در تبلیغات خلاف قوانین است و در صورت مشاهدهٔ چنین مواردی برنامه از حالت انتشار خارج خواهد شد. دستورالعمل‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند:

  • عدم استفاده از رابط کاربری جعلی: تبلیغات نباید به شکل رابط کاربری یک برنامه ظاهر شوند.

  • عدم شبیه‌سازی پیغام‌های سیستمی: نمایش تبلیغات به شکل پیغام‌ها و هشدارهای سیستمی اندروید و یا بازار، خلاف قوانین است.

  • عدم شبیه‌سازی پیغام‌های به‌روزرسانی: جعل پیغام‌های به‌روز‌رسانی بازار و یا اندروید خلاف قوانین است.

 



۴. حریم خصوصی

بازار اجازهٔ افشای اطلاعات شخصی و یا محرمانهٔ کاربران (مانند شمارهٔ کارت‌های بانکی، گذرواژه‌‌ها، کد ملی، لیست مخاطبین و هرگونه اطلاعات شخصی دیگر) را به توسعه‌دهندگان نمی‌دهد.

با توجه به قرارداد توسعه‌دهندگان، خالق برنامه لازم است از حریم شخصی و حقوق قانونی کاربران محافظت کند. کاربر باید از نحوهٔ دسترسی برنامه به اطلاعات شخصی خود آگاه بوده و به طور کامل در جریان عملیاتی که برنامه روی این اطلاعات انجام می‌دهد قرار بگیرد. توجه داشته باشید که اطلاعات دریافت شده از کاربر تنها به همان منظور دریافت شوند که به او توضیح داده‌اید، همچنین در صورتی که برنامهٔ شما اطلاعات حساس کاربر را ذخیره می‌کند، از امنیت ذخیره‌سازی اطمینان حاصل کنید.

دستورالعمل‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند:

  • برای کاربر به صورت کاملاً شفاف توضیح دهید که برنامهٔ شما چه اطلاعاتی از او دریافت یا ثبت می‌نماید و از آن‌ها چه استفاده‌ای می‌کند.

  • توضیحات خود را در محلی قرار دهید که کاربر حتماً آن را ببیند.

  • می‌توانید توضیحات خود را به صورت یک توافق‌نامه، در اولین اجرای برنامه به کاربر نمایش دهید.