زندگی بدون استرس

زندگی بدون استرس

Version 1.0
<10
Active installs
Education
Category
9
MB
Size

 راههای مقابله با استرس:
   1) از مصرف كافئين (چاي و قهوه)، الكل و سیگار خودداری کنید.
    2) انجام روزانه 30 دقیقه ورزش تاثیر بسزایی در کاهش استرس های روزانه دارد 
   3) خواب خود را تنظیم کرده و زمانی را در طول ردز به بازیابی خود بپردازید. هم چنین مصرف روزانه 8 لیوان آب نیز توصیه می گردد.
    4) مصرف روزانه شیرمی تواند در کاهش استرس مفید باشد . شیر سرشار از كلسيم، پروتئين، آنتي اكسيدان و ويتامين ها است که سبب تقویت استخوانها و نوسازی سلولها میگردد. مصرف آن در صبحانه همراه با میوه تازه موجب کاهش استرس خواهد شد.
  5) از بادام که سرشار از منيزيم، روي و نيز ويتامينهاي  B2 ، C و E و چربي هاي غير اشباع است (همه ي اين مواد ضد استرس و سرطان هستند) استفاده شود.
   6) اگر در موقعیتی دچار پرخاشگری می شوید میتوانید آن مکان را ترک کنید و از محیط بحران دور شوید. اگر مشکلی در زندگی برای شما پیش می آید که قابل برطرف شدن نیست می توانید با مرکز حل بحران تماس بگیرید یا از مشاوره استفاده کنید. اگر نمی توانید چند روزی به خانۀ پدری بروید تا از دغدغه های زندگی و کانون آشوب به دور باشید.
   7) از تکنیک های آرام سازی مانند یوگا و مدیتیشن بهره بگیرید.  مدیتیشن یعنی با چشمان بسته نشستن در مکان آزاد بدون سروصدا و هوای سالم و چند دقیقه فارغ از اشتغال دنیوی بسر بردن.
   8) استفاده از اسيد فوليك و ویتامین ها و امگا 3 و موز و گوشت تازه ، سبب تراز شدن خلقيات انسان می شود.
   9 ) شیرینی جات مانند حلوا، خرما، کشمش، بستنی به مقدار کم توصیه میشود زیرا خوردن شیرینی می تواند موجب افزایش ساخت هورمون دوپامین در بدن گردد که به آن هورمون لذت هم می گویند. 

logo-enamad logo-samandehi