مغز اقتصادی چگونه تصمیم می‌گیرد؟

نصب‌های فعال کمتر از ۱۰۰
حجم ۰ بایت
نسخه
با پرداخت درون‌برنامه‌ای

توضیح

«مغز اقتصادی‌چگونه‌ تصمیم‌می‌گیرد؟» کتابی از دکتر آناهیتا خرمی بنارکی(۱۳۵۰) با همکاری آذر محمدزاده در زمینه نورومارکتینگ و ساختار تصمیم‌گیری در مغز افراد است.

مدیریت، فرایند تصمیم‌گیری و به‌کارگیری منابع مختلف برای دست‌یابی به اهداف گوناگون و نتیجه‌گیری است. تصمیم و انتخاب هر فرد، جهت‌دهنده و شکل‌دهندهٔ موفقیت یا شکست او در زندگی است و تصمیمات اقتصادی نقش بسیار مهمی در نتایج و دستاوردها دارند. اما آن‌چه در شرایط امروز اندیشمندان و پژوهشگران را به خود مشغول کرده است، ریشه‌یابی تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌هاست و این که چه عوامل ناشناخته و نایافته‌ای سبب تصمیم‌گیری می‌شوند.

اقتصاد رقابتی و بازاریابی آینده، نیازمند مزیت‌های تازه بر اساس ایده‌ها وپدیده‌های نوین و کشف نایافته‌های گوناگون است. رقابت آینده در اقتصاد و بازاریابی مبتنی بر ریشه‌یابی «تصمیم، اقدام و نتیجه» بسیار فراتر از دانش، معلومات و یافته‌های کنونی است. اقتصاد آینده خواستار هم‌اندیشی و هم‌یاری رشته‌های گوناگون برای پاسخگویی بهتر به نیازها و نیازمندان است.

کتاب نورومارکتینگ و تصمیم‌گیری منبع مناسبی برای کسانی است که علاقمند به یادگیری، فراگیری و به‌کارگیری علوم و فنون تازه و دستیابی به اهداف زندگی و کسب‌وکار در مسیری متفاوت و شیوه‌ای نوین هستند.

این کتاب ضمن معرفی تصمیم‌گیری از دیدگاه روان‌شناسی و در شرایط خطرپذیری و عدم قطعیت، به کالبدشکافی تصمیم‌گیری و تعامل نورومارکتینگ و تصمیم‌گیری می پردازد تا بتواند عوامل و دلایل تصمیم‌گیری و رفتار خریداران را بیابد. در ادامهٔ مباحث مفیدی که ارائه شده است، مؤلفان کوشیده‌اند تا تصمیم‌گیری مدیران در امور مالی و تجاری را با عنوان امور مالی عصب‌پایه یا نوروفاینانس معرفی کنند. فصل پایانی این کتاب مربوط به ارتباط نورومارکتینگ با تصمیم‌گیری در خرید اینترنتی و در دنیای کودکان است که نکات گوناگونی را مورد بررسی قرار می‌دهد.