اکثر کسبوکارهای سنتی به روشهای نوین برای فروش کالاها و خدمات خود روی آوردن. چرا که مشتریان هم تمایل بیشتری به این شیوه از خرید دارن.
اما بستری که صاحبان کسبوکار قادر به استفاده از اون برای فروش آنلاین باشن هم اهمیت داره و در این مطلب میخوام شما رو با اپلیکیشنی به نام کالابان آشنا کنم که امکانات بسیار زیاد و پیشرفتهای رو در اختیارتون قرار میده.
طراحی حرفهای و تجربهای لذتبخش
اپلیکیشن کالابان توسط تیم تاکسی اپس توسعه داده شده که اپلیکیشنهای بسیار خوب و باکیفیت دیگهای مثل فروشا رو در کارنامه کاریشون دارن.
طراحی اپلیکیشن با رعایت تمامی اصول انجام شده و دقت زیادی روی جزئیات شده. همین ویژگی هم باعث شده که کاربر هنگام کار با برنامه حس خوبی داشته باشه و به راحتی با اپلیکیشن ارتباط برقرار کنه.
یه ویژگی خوبی هم که در اپلیکیشن پیادهسازی شده، امکان مشاهده راهنما در صفحات مختلفه که بهت کمک میکنه هرچه سریعتر کار با اون بخش از اپلیکیشن رو یاد بگیری.
فروشگاه آنلاین
با استفاده از کالابان به راحتی میتونی فروشگاه آنلاین خودت رو بسازی و تنها با اشتراکگذاری لینک اون، از مزیتهایی که این روش فروش در اختیارت قرار میده بهرهمند بشی.
برای این کار باید به بخش "وب شاپ" رفته و اطلاعات خواسته شده رو وارد کنی.
سفارشهای ثبتشده (به تفکیک وضعیتشون) و آمار روزانه بازدید هم به صورت نمودار نمایش داده میشن.
هر وقت خواستی میتونی وبشاپ رو غیرفعال کنی. انتخاب رنگ قالب، اطلاعات تماس، روشهای پرداخت و ... هم وجود داره و میتونی فروشگاهت رو به سرویسهای گوگل مثل گوگل آنالیتیکس هم وصل کنی.
افزودن کالا در کالابان
کافیه کالاهای موردنظر رو وارد کنی. امکان افزودن ویژگیهای مختلف به هر کالا هم وجود داره و حتی میتونی ویژگیهای جدیدی رو هم برای کالاها تعریف کنی. به این ترتیب مشتری دقیقاً اون کالایی رو انتخاب میکنه که مدنظرش هست و عملیات فروش هم به مراتب سادهتر و اصولیتر انجام میشه.
انبارگردانی حرفهای
بعد از اینکه کالاها رو تعریف کردی، باید بر اساس موجودی انبار، اونارو به انبارهایی که از قبل تعریف کردی اضافه کنی. انتقال کالا از یه انبار به انبار دیگه هم امکانپذیره.
با استفاده از قابلیت "ورود کالا" میتونی کالاها رو اسکن کرده یا از بین کالاهایی که قبلاً تعریف کردی، انتخاب کنی.
"خروج کالا" هم برای زمانی باید انجام بشه که کالایی فروخته شده یا بنا به دلایلی باید از انبار خارج بشه.
ثبت سفارش و صدور فاکتور
کالابان این ویژگی رو در اختیارت قرار داده تا بتونی به صورت دستی سفارش ثبت کرده و برای سفارشاتت فاکتور صادر کنی.
سفارشها در چهار وضعیت "پیشنویس"، "پیشفاکتور"، "فاکتور" و "لغوشده" قرار دارن و میتونی وضعیت هر سفارش رو هم بنا به نیازت تغییر بدی.
تنظیمات پیشرفتهای برای بخش صدور فاکتور وجود داره و ظاهر فاکتور کاملاً قابل شخصیسازیه.
سفارشات شامل بخشهای زیر میشه:
- سفارشهای فروش
- سفارشهای خرید
- ضایعات
- تحویل امانی
- مرجوعی فروش
- مرجوعی خرید
هر کدوم از این بخشها شامل ویژگیهای منحصر به فرد خودشون رو دارن و میتونی از قابلیتهایی مثل جستجو و مرتبسازی نتایج هم استفاده کنی.
امکانات جانبی زیادی مثل شمارش کالا، درخواست خرید کالا و همچنین مشاهده کسری سفارشات هم در اختیارت قرار داره.
گزارشات مفید و کاربردی
تجزیه و تحلیلهای آماری کمکمون میکنه تا دید بهتری نسبت به فرآیند فروش داشته باشیم و بتونیم به طور مستمر اون رو بهبود بدیم.
کالابان میتونه گزارشات بسیار متنوع و پیشرفتهای رو تولید کنه. با کلیک روی گزارش موردنظر، فیلترهای مختلف بهت نمایش داده میشن و گزارش نهایی اون چیزی خواهد بود که برای تحلیل کسبوکارت بهش احتیاج داری.
نمودارهای مختلف
نمودار دید بهتری نسبت به روند فروش و میزان پیشرفت آن در اختیار قرار میدن و کمک میکنن تا فروش روزها یا ماههای مختلف رو با هم مقایسه کنی.
با مراجعه به بخش نمودارها، میتونی این نمودارها رو ببینی و دادههای نمودار رو بر اساس بازه زمانی موردنظرت تنظیم کنی.
امکانات جانبی متعدد
کالابان قابلیتهای کاربردی دیگهای داره. به طور مثال میشه به قابلیت ورود و خروج اطلاعات، امکان تعریف عضو جدید برای تیم با دسترسیهای مشخص، تنظیمات مربوط به چاپ فاکتورها و سندها، واحد پول، پیشفرض مالیات و غیره اشاره کرد.
کالابان هر آنچه برای مدیریت فروشگاه آنلاین نیاز داری رو در اختیار قرار میده و گزینه بسیار کاربردی و مفیدی برای صاحبان کسبوکارهاست.
ویدیوشات کوتاهی از اپلیکیشن "کالابان"