ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی سرویس رایچت؛ راهی ساده برای ارتباط مشتریان و کسب‌وکارها

یک کسب‌وکار راه انداخته‌اید؛ اتاقی با چند کارمند که سرویس یا محصول مورد نیاز را ارائه می‌دهد. اگرچه همیشه مثال نقض وجود دارد و برای اثبات این یکی نیازی هم نیست راه دوری برویم اما ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

یک کسب‌وکار راه انداخته‌اید؛ اتاقی با چند کارمند که سرویس یا محصول مورد نیاز را ارائه می‌دهد. اگرچه همیشه مثال نقض وجود دارد و برای اثبات این یکی نیازی هم نیست راه دوری برویم اما در اینگونه بیزنس‌ها عموما با ارزش‌ترین دارایی مشتریان و مخاطبین هستند و تقریبا هر کاری می‌کنید تا آن‌ها را راضی نگه دارید. بنابراین عجیب نیست که خدمات و پشتیبانی مشتری‌ها بخش مهمی از کسب‌وکارها به خصوص استارت‌تاپ‌های کوچک‌تر را به عهده بگیرد. سرویس رایچت با ایجاد یک راه ساده ارتباطی میان مشتریان و کسب‌وکارها می‌خواهد تا همین چالش را برای استارتاپ‌ها از پیش رو بردارد.

«رایچت» یک پلتفرم گفتگوی آنلاین و ارتباط با مشتریان است

پلتفرم گفت‌وگوی آنلاینی که با شعار «سریع‌ترین روش برای پشتیبانی و کارآمدترین سیستم برای فروش» پا به میدان گذاشته و حالا سوال اینجاست که آن‌ها تا چه اندازه توانسته‌اند به اهداف‌شان نزدیک شوند؟

رایچت
در کنار وردپرس، رایچت با WHMCS ،Prestashop ،WHMCS ،Drupal، جولما و جاواسکریپت نیز سازگار است.

رایچت در نگاه نخست عملکردی شبیه به پشتیبان آنلاین سایت‌ها دارد. در لحظه ورود به سایت، صفحه چت رایچت برای‌تان باز می‌شود و اگر سوالی برای‌تان پیش آمد می‌توانید همان لحظه از طریق این پلتفرم با مسئولین سایت گفت‌وگو کرده و اگر مشکلی داشتید، با آن‌ها در میان بگذارید.

در صورتی هم که اپراتورها (افرادی که جواب‌ می‌دهند) آنلاین نبودند، باز پیام‌ را بنویسید، بعد از مدتی دوباره به سایت برگردید و با کلیک روی آیکون رایچت وضعیت گفت‌وگو را ببینید. برای مصرف‌کننده و خریدار، تفاوتی بین رایچت با بقیه پشتیبان‌های آنلاین وجود ندارد و این پلتفرم آنلاین نیز همانند آن‌ها یک راه مستقیم‌تر ارتباطی با فروشنده یا مدیران به حساب می‌آید.

اما اگر مدیریت یک سایت و کسب‌وکار را به عهده دارید، آن گاه قضیه فرق می‌کند. برای ثبت‌نام در رایچت ابتدا باید به سایت یا اپلیکیشن سرویس بروید، در آنجا نام سایت و آدرس را وارد کنید و در نهایت کدی که داده می‌شود را به سایت خود اضافه نمایید؛ حالا رایچت فعال شده است و هر کاربری که به وب‌سایت یا وبلاگی که دارید سر بزند، می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند.

سرویس رایچت
پیام‌های رد و بدل شده بین اپراتورها و کاربران رمزنگاری شده هستند.

اولین نکته منفی رایچت در همین مرحله ثبت نام خودش را نشان می‌دهد. برای ثبت نام در اپ دوباره به سایت مراجعه داده می‌شوید و قابلیت باز کردن حساب کاربری از درون اپلیکیشن را ندارید. مسئله‌ای که در ادامه کار با ورژن موبایل رایچت، در کنار دیگر کمبودهای این نسخه از سرویس قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد با وجود اینکه اپ مختص اپراتورها طراحی شده ولی همچنان تا تکامل کمی فاصله دارد.

در هر صورت بعد از ثبت نام به محیط اپلیکیشن می‌روید و اکنون به همراه قابلیت جواب به سوالات کاربران، سرویس امکانات مختلفی نیز در اختیارتان می‌گذارد؛ می‌توانید رفتار کاربر را ارزیابی کنید، ارجاع دهنده‌ و صفحه‌ای که او از آنجا سوال را پرسیده را ببینید، لیست تعداد کاربران آنلاین و دقایقی که آن‌ها در سایت حضور داشتند را مشاهده کنید یا با شناسایی موقعیت کاربر، بهتر او را راهنمایی کنید.

رایچت در هر زمینه‌ای، هر اطلاعاتی که از کاربر نیاز داشته باشید را می‌دهد و با همین توضیحات نیز توانسته دست‌ مدیران کسب‌وکارها را برای راهنمایی‌های بهتر و بهبود وضعیت سایت بازتر بگذارد. همه چیز رو‌به‌رویتان قرار گرفته: هم می‌توانید به پیام‌ها جواب بدهید، هم با نمایش پیام‌های خودکار کاربر را ترغیب به ارتباط و پرسش سوال کنید و هم به واسطه آنالیز رفتاری کاربران بازدید را بهبود ببخشید.

پلتفرم آنلاین رایچت
انتقال مکالمات بین اپراتورها، پشتیبانی از زبان‌های مختلف و انتخاب زمان‌های کاری از دیگر مزایای رایچت به شمار می‌رود.

نکته مثبت دیگر رایچت به API‌های در دسترس قرار گرفته برای توسعه‌دهندگان باز می‌گردد و با نوشتن هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌های جدیدی را شاهد خواهید بود که باعث می‌شوند تا سرویس بنا به سلیقه خودتان با سایت همگام‌تر شود. رایچت به خودی خود از لحاظ شخصی سازی، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش به جای می‌گذارد.

برای ارائه بهترین تجربه متناسب با طراحی و هدف وب‌سایت هر تغییری که خواستید می‌توانید روی محل قرارگیری لوگوی رایچت، رنگ‌بندی آن، مخفی کردن لوگو در بعضی صفحات و دیگر بخش‌های سرویس بدهید. آزاد گذاشتن ادمین‌ها برای شخصی سازی‌های ظاهری و حضور API‌ها هر دو نگرانی‌ها نسبت به اینکه ظاهر سرویس مناسب قالب سایت نباشد را تا حد خیلی زیادی کم می‌کند.

تیم رایچت نیز در حرکت مثبتی آموزش صفر تا صد بخش‌های مختلف برنامه را با عکس و گیف قرار داده و با توجه به اینکه امکانات سرویس گاهی‌اوقات گیج‌کننده می‌شود، می‌توانید با سر زدن به آن مشکلات‌تان را برطرف کنید. در ادامه نگاهی به بعضی دیگر از قابلیت‌های رایچت می‌اندازیم:

گفتگوی آنلاین لحظه‌ای: پیش از ارسال و همان لحظه که کاربر متن را می‌نویسد، می‌توانید آن را ببینید

افزونه چت آنلاین وردپرس، یکی از بخش‌های کابردی رایچت

آرشیو مکالمات: مکالمات در قسمت مدیریت بایگانی می‌شوند

پاسخ‌های آماده: احتمال دارد کاربران سوالات تکراری بپرسند و برای اینکه چندبار آن‌ها را تایپ نکنید، می‌توانید جواب یکسان را از قبل از رایچت اضافه کنید و در گفت‌وگوها از آن استفاده نمایید

هوشمند سازی: قابلیت ارسال پیام های هوشمند به بازدیدکنندگان سایت بر اساس رفتار کاربران وب سایت و استراتژی فروش و پشتیبانی

افزونه ایرانی رایچت نیز یکی دیگر از گزینه‌های کاربردی و جالب برنامه به شمار می‌رود. اسکریپت رایچت دارای افزونه‌ای برای استفاده در سایتهای وردپرس بوده و به کمک این افزونه چت وردپرس امکان پاسخ‌گویی از طریق تلگرام، گفت‌وگوی همزمان با کاربران، افزودن نامحدود کانال و اپراتور و شخصی سازی‌ ابزارهای گفت‌وگو فراهم می‌شود.

سرویس یک ربات تلگرام نیز دارد و با فعال‌سازی آن، قابلیت پاسخ به مشتری‌ها از طریق تلگرام را هم دارید.

اما نکته اینجاست با تمام این ویژگی‌های مثبت، مگر کسب‌وکارها خود نمی‌توانند پلتفرم آنلاین مناسب‌شان را با تمام این امکانات طراحی کنند؟ بنابراین مزیت استفاده رایچت چیست؟ تیم توسعه‌دهنده در پاسخ به این سوال دیجیاتو می‌گوید:

رایچت باعث می‌شود تا بازدید کنندگان به مشتریان بالقوه تبدیل شوند. همچنین خریدار و اپراتور می‌تواند به صورت هوشمندانه سر صحبت را در مکان مناسب باز کند و از بازدیدهای بی‌هدف یک فرصت بسازد. بله درست است، اکثر سایت‌ها راهکارهای خانگی خودشان را دارند ولی دسترسی به این میزان از امکانات برای هر شرکتی مقدور نیست.

بعضی‌ها هم از سرویس‌های خارجی استفاده می‌کنند و آن نیز مشکلاتش خودش را دارد. فارسی را بعضا خوب پشتیبانی نمی‌کنند، هزینه‌ها بالا است و پرداخت دلاری بدون چالش نیست. ما در کنار این چالش‌ها، نسبت به مارکت مورد نظر و نیاز مشتری کار را توسعه‌ می‌دهیم.

با توجه به گفته رایچت، این سرویس در حدود یک سال فعالیت خود 3400 کسب‌وکار را جذب کرده و دیتای 21 میلیون کاربر را تحلیل نموده است. رایچت تمرکز اصلی‌اش را روی نسخه تحت وب گذاشته و در قدم بعدی آن‌ها می‌خواهند نسخه iOS را منتشر کنند، قابلیت اتصال به پیام‌رسان‌های بیشتر را ممکن نمایند و با امکانات پیشرفته‌تر، پلتفرم خود را گسترش دهند.

نمایی از اپلیکیشن اندروید برنامه که چهار بخش «تنظیمات»، «کاربران آنلاین»، «مکالمات» و «در انتظار پاسخ» را دارد.

رایچت قدم اول سرویسش را بسیار محکم برداشته است. امکانات زیاد باعث شده رایچت در هر زمینه‌ و موضوعی که کسب‌وکارها فعالیت دارند، چیزی برای ارائه داشته باشد و به واسطه همین پکیج کامل حداقل در نسخه اولیه، می‌توان با استفاده درست از آن انتظار پیشرفت را داشت.

البته وقتی پای اپلیکیشن به میان می‌آید، کمی قضیه عوض می‌شود. اپ هر چند رابط کاربری خوب‌ و ساده‌ای دارد ولی هنوز عقب‌تر از نسخه تحت وب قرار داشته و به خاطر کمبودهایش احتمالا، پاسخ‌دهی با همان ورژن وب را ترجیح دهید. در این نسخه اگر روی لینک‌ها کلیک کنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد، قابلیت کپی کردن متن‌ها را ندارید، نمی‌توانید گفت‌وگوهای را یکی یکی ببندید و هنگام استفاده از نرم‌افزار تغییر آی‌پی نیز با ارور مواجه می‌شوید.

خود سازنده می‌گوید که اپلیکیشن مختص اپراتورها ساخته شده ولی با افزودن امکانات بیشتر، می‌توان انتظار بازدهی بالاتر را داشت. بد نیست اضافه کنیم نسخه موبایل هنوز در مرحله بتا به سر می‌برد و وجود بعضی مشکلات طبیعی است. رایچت فعلا برای ویندوز، اندروید، مک و وب انتشار یافته و اگر از خرید اشتراک آن مطمئن نبودید، می‌توانید 14 روز رایگان از سرویس استفاده کنید و سپس اقدام به خرید یکی از پکیج‌ها نمایید.

حالا دوباره سوال مقدمه را می‌پرسیم، این سرویس ایرانی به هدفش رسیده است؟ رایچت با گفت‌وگوی آنلاین لحظه‌ای، پاسخ‌های آماده و پشتیبانی از چند اپراتور همزمان «سریع‌ترین روش برای پشتیبانی» را ممکن نموده و به واسطه هوشمندسازی و دیدن گزارش‌های رفتاری کاربران شعار «کارآمدترین سیستم برای فروش» را تا حد زیادی به واقعیت نزدیک کرده است.

رایچت

رایچت

سازنده: رایچت قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید، ویندوز و مک حجم: 3 / 40 / 42.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MarShaL
    MarShaL | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    از چیز های بومی مثل این حمایت کنید یا نقشه های بومی
    (حماییت شامل حال پیام‌رسان داخلی نمیشه)

  • htcdeveloper.ir(Salar)
    htcdeveloper.ir(Salar) | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    کارشون حرف نداره به عنوان یک طراح وب شدیدا میپسندم کارشونو

مطالب پیشنهادی