بازی شالیزار یک بازی در سبک تفننی-مزرعه داری از استودیو پارتیزان است. شما در نقش یک کشاورز باید قطعه زمینهایی که به شما داده شده را مدیریت و با استفاده از سکه، کارت یا الماسهایی که به دست میآورید مزرعه خود را بزرگتر و پرمحصولتر کنید. این بازی بالای 10 هزار نصب فعال داشته و نمره 4.2 را دریافت کرده است.
اگر بخواهیم به سناریو (رویه داستانی بازی) بپردازیم درمورد یک مزرعهدار است که با پرورش محصول خود که در ادامه میتواند انواع مختلفی از آن را بکارد، کسب درآمد میکند. جا داشت به این سناریو کمی افزودنیهای داستانی و شخصیتهای مختلف اضافه کرد.
گیمپلی بازی؛ خلاقیت عالی
گیمپلی بازی به طوریست که شما با کشیدن انگشت بر روی محصولات خود، سکه کسب میکنید و با فروختن آنها، کارت میگیرید. خلاقانه بودن روش کسب سکه در بازی سبب شده تا درگیری کاربر با بازی بیشتر شود و هیجان بازی دوچندان. در کنار این خلاقیت، میتوان به نقطه ضعفش یعنی کسب سکه پایین اشاره کرد. البته در این مسیر آیتمهای کمکی مثل دوبرابر شدن سکهها وجود دارد که به بازیکن کمک میکند. در بخش واحد پول بازی مفصلاً به این قضیه خواهم پرداخت.
البته یک نکته حائر اهمیت وجود دارد: بازی کسب درآمد آفلاین ندارد. یعنی اینکه هوش مصنوعی بعد از خروج شما تا لحظه ورود مجدد، برای شما سکهای جمع نمیکند.
مراحل بازی؛ همهچیز بستگی به سطح دارد
بازی به صورت سطح به سطح است، یعنی اینکه شما به ازای ماموریتی که انجام میدهید سطح شما ارتقا پیدا میکند و قابلیتهای بیشتری به روی شما باز میشود. با رسیدن هر سطح، ماموریتها به طور خشنی سختتر میشود و چالش بازی را افزایش میدهند.
عدم وجود منوی بازی
در واقع بازی منوی خاصی ندارد و شما به محض تمام شدن نوار بازی، به بازی هدایت میشوید. میتوان گفت که منو به صفحه بازی پیوند خورده و کاربر باید از صفحه بازی نسبت به امکانات منو اقدام کند، این طور منوها در بازیهای شبیهسازی مزرعه به کرّات استفاده شده است.
موسیقی بازی؛ پایان ناگهانی یک حال خوب
موسیقی بازی، هنگامی که وارد بازی میشوید شروع به نوازندگی میکند و تا حدود سه ثانیه ادامه دارد و بعد از آن صدای پس زمینه (که شامل صدای پرندگان و آبشار است) پخش میشود. موسیقی به شما این پیام را میدهد که داستان و مزرعه در چه منطقهای میباشد و متناسب با فضای طراحی بازی ساخته شده است.
واحد پول بازی؛ چندگانه
واحد پول بازی سکه است که از طریق گیاهان و حیوانات تولید میشود. این سکهها به کمک آیتمهای کمکی میتوانند ارتقا یابند. در ادامه بازی به این تبلیغات و آیتمهای کمکی شدیداً نیاز پیدا خواهید کرد.
واحد بعدی، کارت است که از فروش این گیاهان و بازنشانی اولیه بازی به دست میآید. این واحد را میتوان خرج آیتمهای کمکی کرد.
و واحد آخر، الماس است. این واحد برای آیتمهای کمکی استفاده میشود؛ به طوری که آیتمهای الماس بهتر از آیتمهای کارت است.
سیستم درآمد بازی؛ تبلیغ تبلیغ تبلیغ
سیستم درآمد بازی، حول محور تبلیغ میچرخد. قابلیتهایی نظیر سکه دو برابر (به روشهای مختلف، مثل آبیاری یا خورشید، که خود دلیلی برای خلاقیت بازی است) که بازیکن را اسیر و وابسته خود میکند، زیرا از یکجایی به بعد، بازی روح خصمانه خود را آشکار میسازد و بر بازیکن چیره میگردد.
طراحی هنری بازی؛ نیاز به تلاش
طراحی هنری بازی در برخی نقاط مثل گیاهان، دارای ضعف است و از آنجایی که این نقطه منفی در خط مقدم بازی میباشد، باعث پررنگتر شدن این مشکل میشود.
میتوان گفت که بازی از این نظر میتوانست جای پیشرفت داشته باشد.
جمع بندی
بازی شالیزار با ایدهای نو در سبکی قدیمی وارد بازار اندروید شد. ولی وجود برخی ضعفها مثل سختی زیاد، موسیقی کم و طراحی هنری نسبتاً ضعیف، مانعی برای جلوه حداکثریاش شدند.
نسخه بررسی شده: ۱.۰.۲
دانلود بازی شالیزار