سؤالات متداول

 

بازار بر روی چه دستگاه‌هایی اجرا می‌شود؟
ما سعی کرده‌ایم بازار را بر روی تمام دستگاه‌های اندرویدی آزمایش و راه‌اندازی کنیم. در حال حاضر ما از وجود دستگاهی با اندروید ۲.۲ به بالا که قابلیت اجرای بازار را ندارد مطلع نیستیم. اگر به چنین مواردی برخورد کردید لطفاً ما را نیز از طریق نشانی support@cafebazaar.ir در جریان بگذارید.

چرا از اندروید مارکت گوگل استفاده نکنم؟
مارکت گوگل بر خلاف سیستم‌عامل اندروید اُپن‌سورس نیست و سیاست‌های مربوط به آن به شکل بسته‌تر و کاملاً در اختیار شرکت گوگل است. این شرکت محدودیت‌های فراوانی بر اساس سیم‌کارت و نشانی IP برای کاربران ایرانی ایجاد کرده است. علاوه بر این موضوع، مارکت گوگل تنها در حدود ۳۰ کشور جهان امکان پرداخت را مهیا ساخته و این امر باعث کُند شدن توسعهٔ نرم‌افزارهای اندروید در دیگر کشورها می‌شود. در حال حاضر کانال توزیع و فروش مناسبی برای برنامه‌هایی که توسط برنامه‌نویسان ایرانی تولید می‌شود وجود ندارد و همین موضوع باعث بی‌انگیزگی برنامه‌نویسان برای روی آوردن به حوزهٔ موبایل شده است. ما امیدواریم بتوانیم با توسعهٔ بازار دنیای بهتری هم برای کاربران و هم برنامه‌نویسان ایجاد کنیم.

چه برنامه‌هایی در «بازار» وجود دارند؟
برنامه‌هایی ایرانی از قبیل متروی تهران، وقت شعر، قبله‌نما، اوقات شرعی، در کنار گلچینی از برنامه‌های رایگان مارکت گوگل هم‌اکنون در بازار موجود هستند. تعداد دیگری برنامه کاربردی ایرانی نیز در حال آماده‌سازی هستند. اگر پیشنهاد اضافه شدن برنامه‌ای ایرانی/خارجی را دارید لطفاً با ما تماس بگیرید.

برای استفاده از بازار هزینه‌ای باید پرداخت کنم؟
خیر. استفاده از بازار به خودی خود هیچ هزینه‌ای در بر ندارد. شما می‌توانید از برنامه‌های رایگان بازار بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استفاده نمایید. اگر می‌خواهید از برنامه‌های فروشی عرضه‌شده در بازار استفاده کنید، باید هزینهٔ آن را بپردازید. همچنین، اپراتور تلفن همراه و یا سرویس‌دهندهٔ اینترنت شما ممکن است بابت استفاده از اینترنت و مصرف ترافیک از شما هزینه‌هایی دریافت کنند.

پس درآمد شما از کجاست؟ بدون درآمد که نمی‌توان کار با کیفیت را ادامه داد.
ما به دنبال پیدا کردن راه مناسب کسب درآمد خود هستیم. تبلیغاتی که در برنامه‌ها مشاهده می‌کنید یکی از پتانسیل‌های کسب درآمد برنامه‌نویسان بازار است. وجوه حاصل از فروش برنامه‌های غیررایگان نیز منبع درآمد ما و توسعه‌دهندگان آن‌ها هستند.

آیا برنامه‌های کرک شده هم در بازار هست؟
برنامهٔ کرک شده در بازار یافت می‌نشود.

هدف شما از این پروژه چیست؟
هدف ما ایجاد کانال توزیع مناسب برای برنامه‌های تولید شده در ایران هست. ما دنیایی بهتر را هم برای کاربران و هم برنامه‌نویسان آرزو داریم!

آیا برای به‌روزرسانی‌ها و رفع ایراد برنامه‌های غیررایگان باید هزینه مجدد پرداخت کنم؟
خیر. به‌روزرسانی برنامه‌ها که معمولاً ایرادهای قبلی را برطرف می‌کند، به رایگان از بازار قابل دریافت خواهد بود.

آیا استفاده از برنامه‌ها و خدمات بازار، هزینه‌ای جداگانه علاوه بر هزینه‌ای که زمان خرید پرداخت می‌کنم، دارد؟
هیچ هزینه‌ای به جز هزینه‌ی خرید برنامه‌ها از شما دریافت نخواهد شد و هیچ هزینه‌ی جدیدی وجود ندارد.

اگر برنامه‌ای که خریدم مشکل داشت و خواستم آن را برگردانم و پولم را پس بگیرم، چه روندی را باید طی کنم؟
برای بررسی مشکلات می‌توانید در برنامه نظر بگذارید و یا با نشانی توسعه‌دهندهٔ آن تماس بگیرید. اگر مشکل شما حل نشد، با پشتیبانی بازار (support@cafebazaar.ir) تماس بگیرید. ما پس از بررسی، وجه دریافتی را به حساب اعتبار کافه‌بازاری شما بازمی‌گردانیم تا بتوانید از آن در خرید برنامه‌های دیگر استفاده کنید. بازگرداندن وجه به حساب شما به دلیل مسائل فنی امکان‌پذیر نیست.
مشکلات می‌تواند شامل دربافت نشدن برنامه یا نصب نشدن آن یا موارد مشابه باشد که به هر صورت پس از بررسی، در صورت عدم رفع مشکلات، وجه پرداختی بازگردانده می‌شود.

مدت زمان اعتبار قیمت ارائه شده برای برنامه‌ها چه مدت است؟
تمامی قیمت‌های درج شده در سایت به‌روز هستند. برنامه‌های رایگان، همیشه رایگان خواهند بود. قیمت یک برنامه‌ برای خریدار آن همیشه ثابت خواهد بود و تغییر قیمت‌ها شامل خریدی که یک بار ثبت و انجام شده است نمی‌شود.

چگونه به صفحه پرداخت شما در برنامه بازار اعتماد کنم؟
ما سعی کرده‌ایم تمامی جوانب یک پرداخت ایمن بر روی موبایل را در نظر بگیریم. علامت قفل بالای صفحه پرداخت نشان‌دهنده ایمن بودن ارتباط شما با سرور بانک هست. اگر هنوز نتوانسته‌ایم اعتماد شما را جلب کنیم می‌توانید از طریق سایت کافه‌بازار هم به خرید بپردازید که این خرید مستقیم از طریق درگاه پرداخت بانک است و ارتباطی با ما پیدا نمی‌کند. امیدواریم بتوانیم در بلندمدت اعتمادی در حد و اندازه‌های بانک در میان کاربران خود ایجاد کنیم.

چرا نظرم را نمایش نمی‌دهید؟
به علت نیاز به بازبینی انسانی نظرات و حفظ کیفیت آن بخش، نظرات با تأخیری چند ساعته تأیید و قابل نمایش می‌شوند.

چطوری از سایت شما برنامه دریافت کنم؟
سیاست ما ارائه برنامه‌ها تنها و تنها بر روی موبایل است و در حال حاضر از ارائه برنامه‌ها بر روی سایت معذوریم.

جهت همکاری در راستای نوشتن برنامهٔ سفارشی چطور می‌شود با بازار همکاری کرد؟
متأسفانه امکان پذیرش تولید برنامه سفارشی برای ما وجود ندارد. در این باره می‌توانید اطلاعات تماس تولیدکنندگان برنامه‌های دیگر را از بخش «درباره» آن برنامه‌ها دریافت کنید و با آن‌ها تماس بگیرید.

چرا به نظر من اهمیت نمی‌دهید و بازی آسفالت و یا ... را در بازار قرار نمی‌دهید؟
برنامه پیشنهادی شما در مارکت گوگل به رایگان عرضه نشده است. سیاست ما در مورد برنامه‌های غیررایگان انتشار آن‌ها تنها با مجوز تولیدکننده آن است. تا زمانی که این مجوز دریافت نشود از ارائه این‌گونه برنامه‌ها معذوریم.

دسترسی به آدرس ایمیلم را از دست داده‌ام. آیا می‌توانید آدرس ایمیل حساب کاربری قبلی‌ام را به آدرسی دیگر تغییر دهید؟
متأسفانه خیر. تنها راه شناسایی شما در کافه‌بازار، آدرس ایمیل شماست. ما هیچ اطلاعات دیگری از شما به عنوان کاربر ذخیره نمی‌کنیم و تمام سوابق خرید شما به آدرس ایمیل‌تان متصل است. بنابراین، اگر آدرس ایمیل‌تان را از دست بدهید، تا زمانی که نام کاربری و رمز عبور کافه‌بازارتان را داشته باشید می‌توانید به سوابق خریدتان دسترسی پیدا کنید. توصیهٔ ما، رعایت نکات ایمنی در حفظ ایمیل، مانند شناسایی دو مرحله‌ای است.